vrijdag 1 april 2011

grasmaaien

Vanmiddag ging mijn jongste richting zijn opa, om in diens tuin 't gras te maaien. Opa was er niet, maar da's geen probleem:  hij had de code van 't sleutelkastje en kon dus toch naar binnen. Grasmaaier uit de garage naar buiten geduwd, maar de opvangbak was zoek, en zonder wilde hij 't grasveld niet maaien. Dan is 't makkelijk dat mam bereikbaar is: "weet jij waar die bak is?" Ik denk na, en zeg: "waarschijnlijk in 't tuinhuisje". Net toen hij in 't tuinhuisje wilde gaan zoeken kwam opa thuis. Helemaal niet verwonderd dat er iemand in zijn tuin rondliep ... Opa vond 't plan van zijn kleinzoon maar niks, 't gras hoefde niet te worden gemaaid. Hij wilde 't zelf doen maar niet nu. Hij zag er volgens mijn zoon 'warrig' uit, met de stropdas (alweer een stropdas vandaag ...) scheef geknoopt, de haren in de war en een 'wilde' blik in zijn ogen. Opa had net zelf boodschappen gedaan en wilde de gekochte spullen opruimen. Dat mocht mijn zoon wel doen. Twee flessen witte wijn, 'n half brood en een ons boterhamvlees. Dat hij die laatste twee dingen heeft gekocht maakt me blij, maar die 2 flessen, da's minder ... zie ook dit bericht

Vanavond ben ik zelf nog maar even langs gegaan: één fles wijn was zo goed als leeg, en waar de andere is ... geen idee ... Pap was helder, maar iets aangeschoten ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge