woensdag 27 april 2011

kwijt

Vandaag weer controle bij de diabetesverpleegkundige. Gelukkig was pap dit keer wel thuis toen ik bij 'm langs kwam ... (zie ook dit bericht). Alles in orde, hij was alleen 2 kg bijgekomen sinds de laatste controle 3 maanden geleden.  Daarna zijn we nog even langs de praktijk gereden waar pap jarenlang met veel plezier heeft gewerkt. Leuk voor hem om nog even met zijn opvolger te praten, en handig voor mij: ik had nog wat nodig voor mijn kattendames. Daarna vlug door naar huis voordat L. van de thuiszorg op de stoep staat voor de maaltijdverzorging en wat dingen van huishoudelijke aard. Sinds afgelopen maandag is pap zijn portemonnee kwijt .... voor de zoveelste keer sinds die tijd zoek ik op de meest mogelijke en onmogelijke plaatsen in huis, denkende aan 't verhaal wat mijn buurvrouw me ooit vertelde, zie dit bericht. Het kan zijn dat hij z'n portemonnee ergens heeft laten liggen, maar hij is bij mijn weten nergens naar toe geweest afgelopen maandag. Dus het is heel goed mogelijk dat hij het ding ergens heeft neergelegd of verstopt .... de vraag is alleen 'waar'.

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat hij niet is afgevallen, wel vervelend dat z'n portemonee kwijt is.
    Heel toepasselijk liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk is de portemonnee snel terecht...wie weet helpt het om Antonius aan te roepen.

    Enneh....onze bieb heeft ook oranje pilaren en accenten, maar gelukkig zijn er genoeg groene en paarse tegenhangers ;-)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het er behoorlijk druk mee. Knap, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms lijkt Alzheimer weer wel op vasculaire dementie. Als mijn moeder een goede dag heeft (en er is geen verbouwing, en ze is dus op haar eigen kamer, maar dat ter zijde) verstopt ze de vreemdste dingen en op de raarste plekken. Hoewel bij voorkeur in de koelkast (?). Daar vind ik dan een portemonnee of een warmhoudplaatje. Dat laatste heeft ze besteld, toen ze nog op haar andere kamer woonde en glad geen fornuis had! En ik had het te laat gemerkt om nog terug te kunnen sturen. Nou ja, er gaat er wel eens een de mist in.
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Johanna: pap eet voortdurend, daarom komt hij nu bij. 't Is nu 5kg in een half jaar tijd ... dus dat kan niet zo doorgaan. Maar vorig jaar is hij 10kg afgevallen dus hij 'mag' nog 5 kg ...
    @Hannie: als je ziet wat ik nu tijdens mijn zoektochten in huis allemaal tegenkom .... kan er een compleet museum mee vullen ... *zucht* dat belooft nog wat ...
    @Ram in Ravels: valt best mee, en ik heb geen betaalde baan buitenshuis, dus ...
    @Marion: wie weet als ik vaak genoeg naar Rowwen Hèze luister ... ;-) en dat vind ik geen straf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kost dat steeds veel tijd, al die dingen met je vader... maar ik merk dat je het met veel liefde doet.
    Compliment, en ik ga 'n ander keertje je blog nog wat uitgebreider lezen.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge