maandag 25 april 2011

nieuwe tabletten

afbeelding: www

Sinds afgelopen donderdag krijgt pap andere medicatie. Ik ben weliswaar vorige vrijdag met hem bij geriatrie geweest, alwaar de nieuwe recepten werden uitgeschreven, maar omdat ik problemen voorzag met de toediening van de nieuwe medicamenten buiten de blister om ( ......) heb ik samen met de apotheek besloten om de nieuwe blister af te wachten. Ik weet nog niet of hij goed of slecht reageert op de andere pillen. Maar aangezien pap een maag heeft met wanden van beton denk ik niet dat er problemen zullen zijn met de verdraagzaamheid. Hij krijgt nu allipurinol ('onderhoudsmiddel' tegen jicht) in plaats van colchicine, en als extra medicatie krijgt hij dagelijks ebixa toegediend. Ik hoorde van mijn schoonmoeder dat pap niet mee is gaan wandelen afgelopen maandag i.v.m. kramp in zijn been, maar dat kan dus niet zijn van de andere tabletten omdat hij die toen nog niet slikte. Waar die kramp vandaan komt: geen idee, ik heb van niemand gehoord dat er nieuwe lichamelijke klachten zijn ... Zeker niet van pap, want dat vergeet hij door te geven. Ben benieuwd. Vandaag pas ga ik weer kijken hoe 't met hem is, tot en met gisteren nog eventjes niet. Kreeg trouwens vanmorgen om 8 uur al de opdracht van hem om benzine voor de grasmaaier mee te nemen ...

2 opmerkingen:

  1. Kramp kan je ook van andere dingen krijgen natuurlijk. Een gebrek aan vitamine's of verkeerde bewegingen noem maar op er zijn vast meer. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Good luck with the new meds. Mom is wearing a patch now. It is great I only have to change it every 3 days. Can your dad get one of those. She still has lots to take but the main one is her patch. I think cramps might be a side affect of like johanna said lack of a vitamin or nutriant he needs. But could be a side effect from the meds. Have to ask the doc.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge