vrijdag 15 april 2011

praten over boodschappen doen

Ik lees in 't logboek van de thuiszorg dat pap te voet naar de AH was gegaan om zijn fiets op te halen. Hij zou deze daar laatst vergeten zijn na 't boodschappen doen ...Vind 't eigenlijk wel wonderlijk dat hij na 'n paar dagen nog zou weten dat hij de fiets daar had laten staan? Zou hij J. van de thuiszorg maar iets op de mouw hebben gespeld, of is 't gewoon 'zijn waarheid'? Geen idee, en ik kom er waarschijnlijk ook niet meer achter. Ik praat met pap over koetjes en kalfjes, en ook over boodschappen doen. Ik vraag of hij nog wel eens boodschappen doet bij AH? "Nee, dat is een winkel waar ik nooit kom, ik weet daar de weg niet, ik kan daar niet vinden wat ik zoek".   En nog geen 10 minuten later: "Bij de AH daar kom ik graag, ze hebben van alles.  Ook van die 'suikerdingen', weet je wel, die goed zijn voor mensen met suiker. Die staan allemaal bij elkaar in die rij waar je tegen loopt als je binnenkomt" Hij gebaart druk met zijn armen om me duidelijk te maken wat hij bedoelt. Met de 'suikerdingen' bedoelt hij 'zoetjes'. Als ik vraag of hij veel zoetjes gebruikt zegt hij "nooit, die gebruik ik niet" en doet er vervolgens 3 in zijn thee ...




5 opmerkingen:

  1. Wat lijkt me dit ontzettend vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig weet hij nog wat zoetjes zijn, maar er komt ook een tijd dat hij helemaal niet meer weet waar ze voor dienen. Erg dat mensen zo aftakelen terwijl het meestal hele intelligente mensen waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Inge, wat moet dit moeilijk voor je zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat het ook vermoeiend zijn, en het is vreselijk om een ouder zo af te zien takelen, maar eigenlijk is dit een heel humoristisch verhaal. Probeer die humor te zien, want het is bij tijden zo zwaar, dat je af en toe aan de humoristische momenten moet denken om het vol te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Hannie: ja, de humor, die probeer ik - bijna - altijd te zien, hoe moeilijk en - inderdaad - vermoeiend 't vaak ook is. We lachen gelukkig ook heel wat af met z'n 2-en.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge