vrijdag 22 april 2011

what's app

Ben er een paar daagjes tussenuit, en voor wat betreft boodschappen en bankzaken neemt mijn jongste broer de honneurs waar. We houden contact via 'what's app', lekker modern en goedkoop. Ik vraag mijn broer of pap wel in de gaten heeft dat ik er niet ben: nee dus .... Hij is wel hartstikke helder, maar oh zo vergeetachtig. Wist niet meer wie de moeder van mijn broer was ... Binnenkort 'vieren' we trouwens de tiende sterfdag van onze moeder. Nog geen 10 minuten nadat mijn broer aan pap heeft gevraagd of hij mij wel of niet mist belt pap me op: de vraag is dus toch een soort van trigger geweest om aan mij te denken. Hij zegt dat hij me al lang niet meer heeft gesproken (nou lang, 't is pas een paar dagen ... ). Hij zegt verder dat hij morgen bezoek krijgt, hij weet alleen niet meer van wie, maar of ik ook wil komen. Leuk, gezellig, maar ik kan helaas niet omdat ik niet in de buurt ben ... Hij vraagt me om iedereen de groeten te doen, en ik vraag hem om zijn bezoek morgen de groeten te doen. Ik ben best nieuwsgierig wie er komen, maar dat hoor ik binnenkort vast wel. We wensen elkaar nog een fijne avond. En nogmaals contact met broerlief: pap heeft 'n rauw ei in de magnetron gedaan .... Gevolg van deze actie: 'n smerige magnetron en een penetrante geur van rotte eieren door 't hele huis. En pap kwaad omdat hem gezegd wordt dat 't stinkt en dat hij zoiets niet moet doen. Op afstand heb ik toch moeten lachen, 't lijkt ook 'n beetje op een slapstick. Op mijn vraag wat pap überhaupt moet met rauwe eieren (hij heeft geen functionerend fornuis meer, zie dit bericht) heb ik nog geen antwoord gekregen ...

2 opmerkingen:

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge