zondag 29 mei 2011

andere mantelzorg

Naar aanleiding van dit bericht krijg ik van verschillende kanten vragen hoe 't nu is met mijn man. Hij wil niet op 't internet, heeft gloeiende hekel aan facebook/hyves/msn etc, en dat respecteer ik. Dus: geen bericht over hem, alleen de mededeling dat de operatie goed is verlopen, dat 't herstel lang gaat duren, dat werken voorlopig niet mogelijk is, dat mijn jongste en ik zijn mantelzorger zijn, dat mijn sporten erbij inschiet, en dat ik sinds lange tijd weer gewicht aan 't verliezen ben ;-)

6 opmerkingen:

  1. Uhhh....niet sporten en toch afvallen??!! Denk ook aan jezelf hoor!!!

    Wat een verschil trouwens. Jouw man wars van alle sociale media en mijn (bijna) 75-jarige vader zit gewoon op Hyves. Kan zich uren vermaken achter de computer.
    Beterschap voor je man en sterkte voor jou.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mantelzorg? Volgens mij kan je een jassenwinkel beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Inge,

    Bedankt voor je kommentaar! Ik moest de blog opnieuw paatsen omdat ie niet op de side-bar wilde komen. Daarmee heb ik ook de vijf eerste comments zelf overgebracht door gewoon de hyperlink van hun blog te gebruiken. Dat is okay, minder belangrijk.
    Ja, je man lijkt op mijn man. Al houd ik wel voor hem zijn LinkedIn, Facebook en emails bij... Maar hij besteedt eigenlijk zelf geen minuut aan dergelijke dingen en is wel eens kriebelig als ik hem roep voor e.o.a. mededeling aan hem gericht. Maar dat zullen we moeten respecteren inderdaad. Maar trek het je niet té persoonlijk aan. Je moet ook leren (niet makkelijk!) om dingen los te laten voor je eigen bestwil. Ik was ook een type wat altijd op de bres sprong voor de hele familie. Familiebanden weer helen etc. na elke kik van mijn moeder. Dat doe ik níet meer omdat ik aan mezelf moet denken. Het vreet aan je en gewichtsverlies is een duidelijk teken. Niet goed. Je moet los laten; je hebt al een zware last met je Papa. Blij overeind en probeer wat nonchalanter in het leven te staan. Met je man komt het best wel weer goed en ook die tijd gaat snel weer voorbij. Terugkijkende verbaas ik me wel eens, welke opstakels in het leven we overwonnen hebben. Veel mannen zijn zo hoor. Ook vrienden ken ik die hetzelfde zijn. Maar het is fijn dat je dingen van je af kunt schrijven, het geeft je het gevoel dat je het niet alléén draagt.

    Een dikke knuffel en zoals ze hier zeggen: Lots of love,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast beterschap voor je man! en inderdaad
    zorg ook maar goed voor jezelf want jij bent ook
    belangrijk hoor! heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge