maandag 30 mei 2011

bezig in de tuin


Vol trots laat pap me zijn tuin zien. Nee, hij heeft de tuinman niet nodig, hij heeft alles onder controle! Ik zeg maar niets over 't vele onkruid dat overal tussen staat. 't Belangrijkste is dat hij weer buiten bezig is, en zich daardoor veel beter en gelukkiger voelt. En ook dat dit buiten bezig zijn een gunstige invloed heeft op zijn 'zijn'. Hij voelt zich goed, zegt hij, en dat geloof ik ook. Laatst had hij 't over de nachtmerries die hij had over 't niet meer weten dat hij niet meer in zijn ouderlijk huis woont. En dat hij dus niet meer wist dat zijn huis zijn echte thuis was. Dat had hij heel erg gevonden. Maar nu weet hij weer dat hij thuis woont. Zou dat de invloed zijn van 't goede weer en van 't veel buiten kunnen zijn? Of toch van de nieuwe medicatie? Of van 't geregelde leven en de controles door thuiszorg? Of is 't een tijdelijke stilstand van de 'sluipmoordenaar'? Ik laat 't er maar bij, je komt er toch niet achter. Terug naar de tuin ... De rododendron heeft zo te zien enorme dorst, pap begint te haspelen met de tuinslang. Eerst wordt gemeten welke van de twee slangen de langste is, en daarna kan 't water geven beginnen. Ik wijs nog een aantal planten en bloemen aan die heel wat water kunnen gebruiken. En pap is gelukkig ...

3 opmerkingen:

  1. fijn, dat je vader dat wilt doen, het is voor z'n gezondheid heel goed dat hij buiten bezig is.
    en ook het gevoel voor hem dat hij nuttig bezig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het buiten zijn is sowieso heel gezond. Heerlijk om hem zo bezig te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles in combinatie misschien. Vast staat dat buiten bezig zijn toch altijd wel een goede thereapie is. Mooi om hem zo bezig te zien.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge