zaterdag 28 mei 2011

broer op televisie en pijnlijke enkel

Vanmiddag even langs bij pap. Hij is goed gemutst, zoals zo vaak. Ik heb een nieuwe thermoskan voor hem gekocht en die wordt uitgebreid bewonderd. De dop van de oude kan is kapot. En oh, wat jammer, ik heb geen foto gemaakt van paps oplossing: in plaats van de kapotte dop ligt er een mandarijntje ter afsluiting op de kan met thee .... 
Pap heeft 't erover dat mijn broer P. gisteren op de televisie was: "Ik heb bewondering voor hem, hij heeft 't ver gebracht! 't Was een leuke uitzending. 't Begon rustig, maar hij kwam steeds meer uit de verf. Ik heb goed gelachen" Vreemd, ik heb niets gehoord van mijn broer over dit televisie optreden, dus ik 'gooi' er een sms-je tegenaan: "was jij gisteren op tv???" Later, als ik alweer thuis ben, krijg ik antwoord: "Ikke? Waar dat dan? Heel vreemd, ik weet van niks ..." 
Pap heeft nu al een paar dagen last van zijn enkel. Ik kreeg hierover gistermorgen een telefoontje van de verpleegkundige van de thuiszorg. Omdat ik onmogelijk met hem naar de huisartsenpraktijk kon gaan zou zij bellen met de praktijk voor een visite. De huisarts zou 's middags bij pap langs gaan. Ik weet niet of pap inderdaad bezocht is door de huisarts, hij zegt dat niemand langs is gekomen om naar zijn voet te komen kijken. Dat zegt helemaal niks, weet ik uit ervaring .... "Trouwens, ik heb nergens last van," zegt hij, hij strompelt vervolgens met behulp van een stok naar de keuken en klaagt dan dat hij zo'n last heeft van zijn voet. Ik geef hem een paracetamol, en schrijf in 't logboek de vraag of iemand van de thuiszorg weet of de huisarts langs is geweest ....

6 opmerkingen:

  1. Een tijdje terug schreef je dat je zo moe was. Dat zal niet veranderd zijn. Groot respect heb ik voor je (en ook voor je broers). Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf me er over verwonderen dat je pa nog steeds niet naar een verzorgingstehuis kan. Het lijkt me voor jou zenuwslopend om hem telkens weer in zijn eigen huis achter te laten, niet weten wat hij gaat doen. Ik heb veel bewondering voor je (Heb ook jouw relaas bij Ram in Ravels gelezen).
    Is je man afgelopen week geopereerd? Ik dacht dat ik dat ergens had zien staan, maar kan het nergens meer terugvinden.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie een engelengeduld! ik sta ook
    echt voor jullie in bewondering en begrijp dat
    je zo moe bent zoals Sanneke hierboven al schreef!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben nu eenmaal te maken met 'n (erg lange) wachtlijst voor 't (t)huis. In de tussentijd moeten we 't doen zoals we 't doen: met veel liefde en geduld ... en maar hopen dat 't goed blijft gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In wat voor wonderlijke wereld bevindt hij zich? Het is beurtelings dolkomisch en zenuwslopend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig die mandarijn! Hoe dubbel ook, blijf van hem genieten zo als hij nu nog is, ik hoor vaak van familie (en zie het ook gebeuren) in de huizen waar ik werk, als opname eenmaal heeft plaats gevonden dat de ouder dan heel snel achteruit gaat. De ene zorg verdwijnt, een andere komt er voor in de plaats. Ik heb ook respect voor je, Inge!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge