woensdag 25 mei 2011

de bestekla


Iemand met beginnende Alzheimer beseft vaak terdege dat hij of zij 't overzicht over zijn of haar leven aan 't verliezen is. Een poging om dit te stoppen (of ook verdoezelen) gebeurt door 't opschrijven van kattenbelletjes, briefjes met namen, adressen en geboortedata (zie o.a. dit bericht). Laatst was pap druk bezig met bovenstaand lijstje. 't Is de inhoud van de bestekla. Pap schreef op hoeveel messen, vorken, etc. in de la lagen. Vergeten was hij dat er ook bestek in de vaatwasser lag, daar heb ik 'm op gewezen, vandaar de verbeteringen op 't briefje. Ik weet zeker dat pap geen dyslexie heeft, toch is 't op juiste wijze schrijven van de woorden 'lepel' en 'dessert niet gelukt. Eén briefje ligt bij 't bestek in de la, en 't andere heb ik mee naar huis genomen om te bewaren ...

Over lui gesproken: gisteren schreef ik mijn 250ste blogbericht .... kwam daar trouwens net pas achter ;-)

6 opmerkingen:

  1. Eigenlijk grappig dat briefje, als het niet zo hartverscheurend was.
    Gefeliciteerd met je 250ste bericht, Inge! Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons zeggen ze : "Een dikke proficiat". Hoop ook zover te komen en hoop ook dat ik nooit zulke briefjes ga schrijven. Dat is toch je grootste angst. Geestelijke aftakeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 250ste logje.
    Dit briefje is wel heel vertederend en ik begrijp dat je het wilt bewaren, net als briefjes van je kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Indertijd dacht ik nog niet aan bloggen, dus ik heb een dagboekje bijgehouden. En lees daar soms nog in, of gebruik het voor mijn huidige blog.
    Je zult deze blog echt koesteren over een aantal jaren. (Hoewel, je doet dat nu waarschijnlijk ook al.) Zo waardevol! Proficiat met 251 berichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt het inderdaad wel koesteren.
    Het briefje en je blog.
    Vorig jaar bij het opnieuw behangen van een kamertje zag ik het handschrift van mijn vader,, cijfers (van de afmetingen van de muur enzo) op de kale muur geschreven... want hij heeft vroeger zoveel voor ons behangen. Toen heb ik daar een hele poos alleen maar naar gekeken en aan hem gedacht.
    (2 jaar geleden is hij overleden.)
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zou van deze logjes ook een boek kunnen laten maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge