maandag 16 mei 2011

eten

Volgens 't bericht in 't logboek van de thuiszorg zat pap afgelopen week een keer 's morgens om 8 uur al aan de warme hap ... En hij vindt dat hartstikke normaal en lekker. Tja, zijn eetgedrag ... daar heb ik al vaker over geschreven. Voordat ik vorige maand een weekje weg ging had ik voldoende maaltijden ingekocht en in de vriezer gestopt. Halverwege de week moest mijn broer de maaltijden al aanvullen omdat de vriezer leeg was ... En een paar dagen daarna zag hij tot zijn schrik dat vriezer en ijskast helemaal leeg waren, op 'n kuipje boter en een halfje bruin na. En pap weet dan uiteraard van niets ...
We denken erover om de diepvrieskist in de bijkeuken maar weer te gaan gebruiken voor de opslag van diepvriesmaaltijden en (reserve) brood .... en dan maar hopen dat pap vergeet dat die spullen daar in liggen ...

8 opmerkingen:

  1. je wordt steeds creatiever om je vader een slag voor te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Sprokkelvrouw: Helaas lukt dat niet altijd ... maar we doen ons best. @Marja: En waar hij 't laat: zijn buik groeit ... ;-) en weggooien doet hij 't niet, dat ligt niet in zijn aard (heeft de oorlog meegemaakt ... die generatie is nog echt zuinig wat dat betreft) Ik heb wel eens 't idee dat hij maaltijden weggeeft, net als de inhoud van zijn portemonnee ..... maar dat zijn vermoedens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelooflijk.....als ik dit lees en je vorige blogje. Dat hij nog niet naar een verzorgingstehuis mag.Je pa is op precies de verkeerde momenten helder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij zorgt wel steeds voor verrassingen hé :)
    Jullie doen het fantastisch! echt!
    Elke keer weer nieuwe oplossingen zoeken...je hebt er je handen mee vol...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Inge,
    Wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt, en ik de jouwe!
    Ik ga je binnenkort zeker lezen, maar na zo'n dag als vandaag nog even niet...

    groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You are doing great. I have trouble keeping food around for mom. She gets lots of shakes. I have found that Carnation Instant Breakfast has almost the same nutritions as the expensive food suppliment drinks . For more than half the cost. She gets lots of those.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is dat het niet om te lachen is, maar ik heb hier wel zitten gniffelen. Mooi dat hij er zo van geniet, toch wel :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge