woensdag 11 mei 2011

geheugentest



Gelezen op de site van Alzheimer Nederland: 


Veel mensen maken zich weleens zorgen over hun geheugen. Van alle mensen tussen de 24-85 jaar vindt maar liefst 40% zichzelf vergeetachtig. Alzheimer of een andere vorm van dementie komt gelukkig veel minder vaak voor. Maakt u zich ook zorgen? Doe dan onze geheugentest.

Klik hier en doe de test!


Ik heb de test gemaakt, gelukkig 'geslaagd'! Dit naar aanleiding van 't volgende filmpje over 'n jong dementerende vrouw dat ik zag op de site van Ellen



7 opmerkingen:

  1. Ja erg is dat op zo jonge leeftijd alzheimer. Ik hoefde me gelukkig ook nog geen zorgen te maken, al vergeet ik vaak wel dingen maar dat komt omdat je dan te druk met andere dingen bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit gelukkig nog in de veilige zone. Het lijkt me vreselijk om zo jong al getroffen te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toen m'n moeder in het verpleeghuis woonde, zag ik ook nog jonge mensen, een man van 40, die altijd liep te kwijlen, een man van 55, die wilde alsmaar sporten, had ook een hometrainer omdat hij teveel energie had.
    die test vond ik een beetje vaag, sommige van die dingen doe ik al m'n leven lang, omdat ik vaak loop te dagdromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o ja, toen ik vorig jaar last had van candida, kon ik helemaal niets onthouden, maar ik had steeds vertrouwen dat het goed zou komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef gelukkig was de test goed voor mij....
    Ik vind het filmpje wel heel confronterend....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou niet zo veilig, dus ik heb direct de folder aangevraagd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @RiaN: niet te snel conclusies trekken hoor .... Als je twijfelt over je geheugen zou ik dit in ieder geval bespreken met de huisarts, en 'n verwijsbrief vragen voor een psychologische test in 't ziekenhuis. Succes en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge