woensdag 18 mei 2011

niet thuis en alweer over eten

Gisteren ben ik niet bij pap langs geweest: de ijskast is goed gevuld en er komt voldoende (thuis)hulp langs. Vandaag ga ik wel langs en ik neem een paar kleine boodschapjes voor hem mee. Als ik de auto parkeer zie ik dat de kookhulp voor de voordeur staat. Ze staat er al langer, zegt ze, er is niemand thuis ... Tja, dat wisten we al, dat 't moeilijk is om dingen met pap af te spreken ...  In plaats van klaarmaken (=opwarmen) van de maaltijd gaat ze nu eerst opruimen en poetsen,  intussen kan ik gaan zoeken waar pap uithangt ... Gelukkig heeft hij zelf in zijn agenda geschreven dat hij bij zijn vriendin is. Dit - door hem zelf -  opschrijven waar hij is, is iets van de laatste tijd, en da's wel zo handig! Helaas is hij hier niet consequent in, maar dat terzijde. Ik bel op en krijg pap aan de lijn: "Ik hoef niks te eten, die flauwekul .... Als ik honger heb kan ik heus zelf wel iets klaarmaken", maar hij komt uiteindelijk toch naar huis. Thuis gekomen is 't eerste wat hij vraagt: "Wanneer is 't eten klaar? 't Ruikt zo lekker en ik heb honger!"

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig schreef hij op waar hij was en was
    hij daar ook...
    Dank je wel voor je complimentje over mijn nieuwe
    lay-out van mijn blog..je had het gisteren ook
    al gezegd :) dus zal het zeker goed zijn...
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat hij toch naar huis kwam en ook nog honger had. Goed dat hij het opschrijft waar hij is soms dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig kan hij het nog opschrijven waar hij is.
    Mooie stukjes schrijf je!
    Groetjes, Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooit kookte ik ook voor een oudere meneer. Drie dagen vooruit en dan ging dat in de koelkast.
    Ik pikte het toen niet op maar soms stonden de maaltijden er gewoon nog als ik 3 dagen later weer kwam. Hij had dan ergens anders gegeten of iets gehaald (?). Later, ik werkte er toen al niet meer, hoorde ik dat hij Alzheimer had gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keep all he writes. My dad used to write notes every where on every thing. And now we find little notes that he has wrote. I love it. I am so glad he tells you where he is . That is so good. Mom used to just fix herself cereal or a ham sandwich. No cooking for yrs. I finally had to start cooking for her and making sure she ate it. Good luck . YOu are doing a great job.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge