vrijdag 20 mei 2011

nieuw kostuum en nieuwe broek

Tijdens de jaardienst voor mijn moeder (klik hier voor 't bericht) een aantal weken geleden droeg pap - heel netjes! - een kostuum, compleet met wit overhemd èn stropdas. Pas later viel me op dat 't pak toch wel z'n beste tijd had gehad, en ook nog eens minimaal één maat te groot voor hem was. Pap heeft dus hoog nodig nieuwe kleren nodig. Ik zag dat ze ergens al zijn begonnen met de uitverkoop: kostuums voor de halve prijs. Da's niet slecht! Ik zeg tegen pap dat we heel binnenkort eens gaan kijken voor iets nieuws. Hij kijkt me aan, en zegt "oei, of ik daar zin in heb, dan moet ik zoveel over elkaar aan doen als we de grens over gaan ....". Even snap ik hem niet, maar dan valt 't kwartje: vroeger moesten er invoerrechten betaald worden over spullen die je 'over de grens' kocht. In dit geval in Duitsland. Gekochte kleding werd in de winkel al laag over laag aangetrokken, zodat bij de douane aan de grens niet opviel dat je nieuwe spullen had gekocht. Gelukkig kan ik 'm geruststellen: we hoeven de grens niet over.

5 opmerkingen:

  1. Steek hem maar lekker in het nieuw, dan behoudt hij zijn waardigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk is zo'n opmerking die opeens komt bovendrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verwen hem maar met een mooi nieuw pak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, we gaan zeker op pad komende week, maar hij mag 't zelf betalen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge