zondag 15 mei 2011

zorgtrajectbegeleider

Wat is een zorgtrajectbegeleider?

U kunt bij hem of haar terecht voor:
  • Informatie over alle mogelijkheden van zorg binnen het zorgconcern
  • Antwoorden op al uw vragen
  • Advies en begeleiding bij het aanvragen van zorg 
  • Informatie over de wachtlijsten 
  • Vervangende zorg tijdens de periode, voordat u opgenomen kunt worden
  • Begeleiding naar de juiste zorg op de juiste plaats
  • Het regelen van de opname in een van onze zorgcentra.

Vorige week stond een gesprek met de zorgtrajectbegeleider van 't zorgconcern waar pap staat aangemeld op 't programma. Dit als voortvloeisel van het gesprek dat ik had met G. van de thuiszorg (klik hier voor 't bericht). En wederom is pap weer zo helder en 'bij de tijd' als tijdens 't gesprek dat ik met haar had. 't Verschil is dat deze man pap niet kent en zich dus nauwelijks een beeld kan vormen van de situatie. 't Resultaat is dat geen rapport wordt opgesteld voor vernieuwde indicatie. Pap blijft 'normaal' op de wachtlijst staan voor 't verzorgingshuis, er verandert verder niets. Maar ik mag altijd bellen ....



5 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk, he, dat een demente zich altijd zo goed voordoet bij vreemden (Je zou bijna gaan denken, zo dement istie toch nog niet). Maar ik vind het altijd een van de moeilijkste dingen in het hele proces.En dan hoop je maar dat je te maken krijgt met een echte professional die daar dwars doorheen kijkt. Helaas zijn die er maar weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan het wel begrijpen dat jullie voor hem zorgen maar jullie moeten hem in feite laten vallen. Dan pas komt er verandering. Dat is natuurlijk wat je niet wilt maar zo werkt het echt, anders kom je nooit aan de beurt want er wordt wel voor hem gezorgd. Het klinkt erg hard, maar zo bedoel ik het niet, ik zou hetzelfde doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Good luck. The traslation to english is hard for me to understand. But I hope everything works out and you get what you need. Mom has a Social Worker . I think it is the same as your care counlser. They really make me nervouse.Thinking of you always.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Did I ever send you the info on mom's patch. I was going to. Did you tell me that you could not find it on google or was that someone else. Anyway a Medicine Patch is like a band-aid or piece of tape and you pill the pastic off and stick it on a fatty part of moms body . Than the medicine slowly goes into her body and you change it every three days.That way you don't have to remember to give her pills everyday.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge