dinsdag 14 juni 2011

beetje boos



Gistermorgen na 't sporten even langs pap. Hij was net klaar met eten, aan de verpakking te zien was 't nasi met saté, lekker dus! Ik ruim wat op, gooi weer weg wat weg kan, en pap gaat verder met kijken naar 'n programma op de televisie. 't Is een programma over het PGB (persoons gebonden budget) en dat raakt 'm zo te zien. Niet vanwege 't PGB of 't dreigende wegvallen hiervan, maar vanwege de gehandicapten in de uitzending. Pap heeft 't steeds over Piet, de broer van mam. Een broer met 't syndroom van Down, een heel lieve man die op jonge leeftijd is gestorven. Gek dat pap hier nu aan moet denken ... 
In de agenda staat geschreven:  "vormsel A.". A. is paps jongste kleinzoon, maar hij heeft geen idee wie 't is ... Na mijn uitleg weet hij 't weer, zegt hij. Ik neem aan dat pap ergens gedurende de dag wordt opgehaald om 't vormsel te vieren, maar heb geen idee hoe laat want dat staat er niet bij. Dat had mijn broer erbij moeten schrijven: makkelijk voor pap, voor mij en ook voor de thuiszorg. 's Avonds om half negen belt D. van de thuiszorg me: "Uw pa is niet thuis, nog altijd niet, weet gij misschien waar hij is?" Zij is een van de Belgische verpleegkundigen van de thuiszorg, een erg betrokken persoon! Ik denk dat pap nu dus bij mijn broer is en zeg haar dat. Ik vind 't vervelend dat zij een aantal keren voor niets bij pap aan de deur is geweest. Vandaar dus de titel .... ;-)

4 opmerkingen:

  1. Mannen denken daar niet aan, da's lastig.
    Toch maar even zeggen tegen hem dat -ie voortaan de tijd erbij zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit was inderdaad niet zo'n slimme actie. Ik begrijp je irritatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel begrijpelijk dat je boos bent!
    Je zit natuurlijk vooral in met die verpleegster
    en voelt je daar schuldig over, terwijl het helemaal je schuld niet is..misschien je broer er toch maar even attent op maken....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja....mannen zijn andere wezens dan vrouwen....
    Daar zal op korte termijn geen verandering in komen vrees ik......

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge