donderdag 9 juni 2011

de doos

Soms blijven dingen 'spoken' in 't geheugen van mijn vader. Vorige week vrijdag werd een doos met incontinentie materiaal bezorgd. Ik mocht de doos in ontvangst nemen net voordat ik op mijn fiets weg wilde gaan bij pap. Ik belde dus weer bij pap aan en gaf hem de doos. Op zijn vraag wat hij ermee moest doen zei ik:  "zet maar boven op de badkamer". 's Avonds kreeg ik een telefoontje: hij wist niet wat te doen met die doos. Gisteren belde hij weer op: in die doos zaten Tena lady, en hij was toch zeker een man, dus die bestelling was fout. Uitgelegd dat deze dingen universeel zijn, en niet alleen voor vrouwen. Net ging weer de telefoon: wederom over dezelfde spullen: "Heb jij deze besteld? Dit is fout, er staat op dat 't voor 'ladies' is, en ik ben een man". Stom dat ik de doos niet zelf heb weggeruimd, heb er ook niet meer aan gedacht. Nu blijft deze doos met inhoud hem irriteren. Ik had moeten doen wat ik in een eerder blogbericht heb geschreven. De inhoud van de doos is inmiddels verhuisd naar de afgesproken plek.

Kreeg een mailtje van een oom (en tante), ze zijn afgelopen woensdagmiddag bij pap op bezoek geweest. Hij schrijft dat 't erg gezellig was, en dat pap honderduit heeft gepraat. Als ik pap een dag later vraag of hij bezoek heeft gehad van H. en R. zegt hij van niets te weten .... Oh ja: 't strijkijzer dat kwijt was (zie dit bericht) staat gewoon op de plek waar 't altijd staat, pap snapt niet waarover ik me druk maak ....

4 opmerkingen:

  1. Zie je maar hoe belangrijk het is dat mensen laten weten dat ze geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp zijn verwarring. Eigenlijk is het een stomme naam als het voor mannen en vrouwen bestemd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelijk uitpakken dus en in een ander zak steken waar niks op staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jolanda: ja, dat klopt. Pap had 't gelukkig ook in de agenda geschreven, dus ik was er wel achter gekomen. @Marja: vind ik dus ook! @Johanna: ja, doen we.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge