maandag 20 juni 2011

krant, opzegging en belmenietregister

Een tijdje geleden heb ik  't abonnement van een van de twee kranten opgezegd. Zie ook dit bericht. Dit abonnement heeft pap een jaar of drie geleden (al lijdende aan Alzheimer dus) afgesloten. Enfin, ik heb dus een opzegbrief geschreven - ondertekend door pap - en opgestuurd. Vorige week was ik toevallig getuige van 't staartje van een telefoongesprek dat  hij aan 't voeren was. Ik snapte niet zo snel waar 't gesprek over ging of met wie hij sprak. Hij had 't - met degene aan de andere kant van de lijn - erover dat hij niet thuis maar op vakantie was en geen gegevens bij de hand had. Ze moest 'm over ongeveer een week nog maar eens bellen, dan zou hij weer thuis zijn .... ja, op dit zelfde vaste nummer .... (notabene: hij was dus gewoon thuis). 't Bleek - na even doorvragen, combineren en puzzelen was ik erachter - dat 't iemand van de krant was met de vraag waarom hij 't abonnement had opgezegd. Ik snap dat kranten en tijdschriften 't moeilijk hebben en te kampen hebben met 'n behoorlijk teruglopend aantal abonnees maar vind 't toch niet kies om de zogenaamde opzeggers te bellen met de vraag of ze niet toch alstublieft abonnee willen blijven .... Ik vraag me ook af of zij 't 'belmenietregister' niet raad moeten plegen voordat ze mensen gaan bellen? Pap is daar sinds september vorig jaar aangemeld en dat werkt meestal goed. De volgende ochtend heb ik de krant gebeld: ze zetten zijn naam op de 'niet meer bellen' lijst ...

7 opmerkingen:

  1. Wat was er gebeurt als jij niet toevallig getuige was geweest van het telefoongesprek??
    't Is toch van de zotte.....
    Zou je voortaan ook al een medische verklaring moeten meesturen om uit te leggen waarom de krant opgezegd wordt.
    En dit alles om die vervelende 'stalk'-telefoontjes te voorkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder vervelend zijn (alle) onaangekondigde telefoontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ze dan toch nog bellen. Erg vervelend allemaal. Gelukkig was je goed op de hoogte en kon je meteen ingrijpen, want voor je het weet zit je weer een heel jaar aan iets vast, wat je niet wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bel me niet of niet meer bellen? Het moet niet gekker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet dat ze bellen als je opzegt om te vragen naar de reden en je over te halen om toch abonnee te blijven. Heb het ook wel eens meegemaakt, ondanks dat ik ook in het belmenietregister sta.
    Het is al moeilijk voor mij om je staande te houden in zo'n gesprek, laat staan voor je pa. Trouwens, voor een heleboel oudere mensen in het algemeen. Ze overdonderen je gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het bel me niet register geldt alleen voor nieuwe klanten, als je eerder al kontakt hebt gehad, mogen ze bellen, zo is het mij verteld.

    lieg ik, dan doe ik dat in commissie.

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge