vrijdag 10 juni 2011

lang wachten

Ik ben behoorlijk ziekenhuismoe. Bestaat dat woord eigenlijk wel? Anders vanaf nu ... Afgelopen dinsdag  bij geriatrie was een lange zit. Eerst 't maken van 't hartfilmpje. Gelukkig is 't daar niet druk  en is pap heel snel aan de beurt. In 't kader van 'zelfstandigheid voor alles' laat ik hem alleen richting het kleedhokje lopen. Ik ga  wel zo zitten dat ik de deur waarachter hij verdwijnt goed in de gaten kan houden. Je weet maar nooit ... En jawel hoor, na korte tijd gaat de deur weer open en kijkt pap om de deur alsof hij wil zeggen "en nu?" Na 't onderzoek loop ik naar 'm toe. "En waar moeten we nu weer naar toe?" Ik zeg 'm zich eerst helemaal aan te kleden voordat we verder op pad gaan. "Waarom, ik kan me toch onderweg helemaal aankleden?" Nee, dat lijkt me niet zo'n goed idee ... Bij de balie van geriatrie geven we 't ecg af en horen we dat 't spreekuur tenminste 15 minuten aan 't uitlopen is. We gaan dus maar even een kop koffie drinken in de koffiehoek. Dan kan ik daar ook de inhoud van paps portemonnee controleren. Pap heeft nog 5 euro, da's niet veel ... Normaal had hij allang aan de bel getrokken met 't verzoek om 'meer', maar die tijd is blijkbaar ook voorbij. Ik geef hem wat geld zodat hij de koffie voor ons tweetjes kan betalen. Tja, hij is en blijft een heer en heren betalen nu eenmaal de koffie voor dames ;-) Na 't kwartiertje lopen we weer terug. We komen onderweg nog een van zijn vijf kleinzonen tegen die ook in 't ziekenhuis moest zijn. Je ziet aan paps gezicht en reactie dat deze kleinzoon wordt herkend, alleen de naam, tja, die is weg ... 't Wachten bij geriatrie duurt erg lang deze middag. In totaal zijn we zo'n drie uur onderweg geweest voor één consult en 'n hartfilmpje. En wat zegt pap als ik 'm thuis afzet?  "Bedankt voor de leuke middag ....." 

6 opmerkingen:

  1. Da's toch wel een compliment voor jouw goede zorgen. Hij vond het een leuke middag.
    Enneh....ziekenhuismoe....die houden we erin. Woord van het jaar!!
    Groetjes en fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij kan het ook goed aankleden, en laat hem in zijn waarde. Zo blijft het een leuke middag voor je vader. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees altijd zo graag met je mee. je schrijft zo mooi, zo lief over jullie bijzondere gewone dagelijkse doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve reactie van je pap.
    'Ziekenhuismoe'- dien 't in bij Van Dale! Misschien wordt het inderdaad het woord van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je reactie op mijn blog: léuk
    Ik herken hier wel iets
    noem het altijd: teveel hooi op een te kleine vork ;-)
    Ik ga morgen even uitgebreider lezen
    maar vind die opmerking van je vader ontroerend.
    FIJN PINKSTERWEEKEND
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge