dinsdag 7 juni 2011

naar de supermarkt

't Is iedere keer weer verbazend om de dag nadat ik boodschappen voor pap heb gedaan in de koelkast te kijken en dan te zien dat dat ding weer zo goed als leeg is .... En dan bedoel ik eigenlijk echt leeg. Want 't 'zo goed als' slaat dan op 'n flesje slasaus, 'n halfleeg potje mosterd en flesje koffiemelk ... Ongeremd eetgedrag heet dit, en hij is zich van geen kwaad bewust. Ik schrijf hier nu op wat ik gisteren heb gekocht. Zo heb ik - op schrift - wat beter zicht op de hoeveelheden die er zo doorheen gaan. Ter vergelijking: ik koop voor pap per week ongeveer de hoeveelheid die  ik ook voor hier thuis koop ....Verschil is dat we thuis meestal met z'n 3-en en soms met z'n 5-en ervan eten. Verschil zit er natuurlijk in de hoeveelheid braadvlees, groente en aanverwante zaken, die koop ik voor pap niet meer omdat hij kant-en-klare maaltijden eet. Volgend lijstje is dus niet de hoeveelheid voor één week, maar van één keer boodschappen doen: 

6 appels
2 kant-en-klaar maaltijden (daarvan waren nog voldoende 'op voorraad')
sandwichspread (grote pot)
koffiemelk (klein flesje)
halvarine (500gr)
4 bananen
makreelfilet (verpakt, 3 stuks)
4 x half volkoren brood, gesneden
2 x pakje roggebrood
theezakjes
3 soorten boterhamvlees (in totaal 300gr)
kaas (200gr)
komkommer

7 opmerkingen:

  1. Als hij dat allemaal zelf heeft opgegeten, zou hij toch enorm moeten aankomen? Misschien geeft hij het brood wel aan de eendjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat lijkt mij ook moeilijk. Om iedere keer weer te merken dat de kast leeg is. Je zou er bijna een cameraatje boven hangen, maar dat is ook wat.
    Hoe vaak doe je nu boodschappen voor je vader?

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan moet hij als hij dat allemaal op eet ook behoorlijk aankomen zou je denken. Geeft hij het niet weg aan zijn vriendin?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, aan dat weggeven heb ik ook al vaker zitten denken .... Eten weggooien doet hij niet. Hij is ook niet bijgekomen ... dus rara ... @Jolanda: ik doe in principe 2 tot 3 keer per week boodschappen voor pap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Blijft denk ik een groot mysterie, waar al dat eten blijft.
    Net zo'n mysterie als het plus 1 tekentje, want er staat bij mij nog steeds een 0 naast. Ik klik het hier ook even aan. Kijken wat er gebeurt....
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb inmiddels gezien dat "ze" heel erg inventief zijn. Bij het opruimen van het huis van mijn moeder kwam ik er achter waar een gedeelte van de etenswaren gebleven waren. Potjes, schoenen, kasten en zakjes.

    Uiteindelijk maar dagelijks boodschappen gaan doen...

    Sterkte! (herkenbaar geschreven)

    Menno

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge