dinsdag 28 juni 2011

ongeruste zus, en een broer voor pap ...

Zus van pap belt me. Ze is ongerust omdat pap weer zo warrig klonk aan de telefoon. Ze had hem gebeld om trots te vertellen dat haar jongste dochter haar tweede HBO diploma heeft behaald, en dat op 48-jarige leeftijd!  Geweldig, ik doe 't haar niet na! Mijn nicht is ook paps petekind, dus ook een reden voor hem om trots te zijn. Maar hij weet niet over wie zij 't heeft. Namen van kleinkinderen kan pap niet meer onthouden, dan is 't dus ook niet verwonderlijk dat namen van familie 'verder weg' helemaal niet meer aan de oppervlakte komen ...
Sms van mijn broer: "ik ben vanavond paps broer ..."
Zelf heb ik vanmiddag in 't logboek van de thuiszorg de aantekening geplaatst dat ik vind dat pap af en toe weer behoorlijk verward is, met de vraag of ze 'm haldol willen geven als dit 's avonds ook 't geval is. Uit voorzorg, zodat hij rustig binnen blijft en niet ergens naar toe wil ...

5 opmerkingen:

  1. Het wordt een steeds grotere puzzelzoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja, wederom zo herkenbaar. Mijn schoonmoeder kent haar kleinkinderen ook niet meer, de kouwe kant ook niet en haar kinderen af en toe ook niet meer.
    Het bedienen was mooi en goed en indrukwekkend. Het meeste raakte mij het verdriet van mijn schoonvader. Een man van 88 zien huilen doet pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijk hoor ...
    thuiswonen moet natuurlijk wél veilig blijven.
    Wens jullie kracht en wijsheid.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat lijkt mij ook heel ingrijpend.
    Haldol, dat is toch een anti-psychoticum?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmm, matige berichten dus. Vervelend voor de mensen, maar idd , de mensen die wat verder weg staan, worden ook het eerst vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge