vrijdag 17 juni 2011

't bord

Pap staat met een bord in zijn handen als ik binnenkom. Hij weet dat dit bord niet van hem is, maar waar 't vandaan komt kan hij me ook niet zeggen. 't Is vast en zeker van mijn broer. Die zal 't 'bordje vol' aan pap mee hebben gegeven laatst, na 't vormsel van A. "Welk vormsel, van wie was dat dan? Oh ja, waar ik laatst was. Dat was gezellig ja .... maar van 't eten weet ik niks" Ik zet 't bord boven op de koelkast ... dan komt 't vast wel weer goed terecht!

Op de foto staat ook 't (lege) doosje van de zoetjes, ik mag 't niet weggooien. Er naast staat wat pap - bij gebrek aan zoetjes - in de thee doet: poedersuiker ;-)

3 opmerkingen:

  1. Dat heeft je vader dan handig verzonnen bij gebrek aan zoetjes! Liefs uit Vlaanderen en dan nu vanaf de boot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heel bijzonder bord, maar toch blijft het niet in zijn geheugen hangen. Vreemd en lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Inge,

    Ja frappante dingen zo. Inderdaad moet iedereen even 'meewerken' en dingen opschrijven. Vaak denkt men, dat weet toch iedereen, als ze het zèlf goed weten maar voor de buitenstaander is dat níet het geval. Iets uitleggen of verduidelijken met behulp van een kleine aantekening werkt wonderen.
    Het valt niet mee om zo in detail een leven uit te willen stippelen voor een geliefde; je eigen Papa...
    Toch wens ik je een heel fijn Vaderdag weekend. Het heeft nog althans een 'dubbele' betekenis voor je met je twee mannen in je leven; de vader van jóuw kinderen en je Papa.

    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge