zondag 19 juni 2011

vaderdag

Dit is voor pap een dag als iedere andere. 't Cadeautje had ik 'm afgelopen vrijdag al gegeven maar dat is hij al weer vergeten ... Maakt ook niet uit. We hebben 't over een buurvrouw die hij laatst is tegengekomen. Discussie gaat over waar de goede vrouw heeft gewoond: direct achter of schuin achter hem. Hij vraagt hoe 't komt dat ik weet waar die vrouw woonde ... "Omdat ik hier ook heb gewoond" zeg ik, en verwonderd over mijn antwoord vraagt hij "en waar woonde ik toen? ..." Hij snapt ook niet (meer) dat hij toen ook al mijn vader was. Gek, hij heeft het altijd erover dat hij bij mijn conceptie ;-) en bevalling was, maar de tijd tussen toen en nu is weg.

7 opmerkingen:

  1. Verdrietig om je vader te missen terwijl hij er nog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar dit. En op een dag als vandaag misschien nog even extra pijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vader zo dichtbij maar tegelijk zo ver weg.
    Lijkt me erg moeilijk ...
    Veel bewondering voor je / jullie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lijkt me dat moeilijk, als je eigen vader je niet meer als zijn kind herkent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eén troost...je weet dat hij dit soort dingen niet expres zegt. Het is gewoon die verschrikkelijke ziekte....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo aandoenlijk! Erg voor hem maar vooral voor
    jullie heel moeilijk die situatie...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Iets verder doorrijden nog....tenminste als jij vanuit Limburg komt.....ik woon in Roosendaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge