maandag 6 juni 2011

waar is 't strijkijzer?

De mevrouw uit Wageningen die zaterdag en zondag was vermist, is gelukkig weer terecht. Zie deze link die ik in een reactie op 't blogbericht toegestuurd kreeg van RiaN, waarvoor dank!

Pap is zijn strijkijzer kwijt, en belt me tot 3 keer toe op om me a. dit mee te delen, b. om te vragen of ik weet waar 't ding is en c. om te klagen dat 't weg is. "Het is toch godgeklaagd dat iemand dat ding meeneemt zonder mij hiervan in kennis te stellen" waren letterlijk zijn woorden. Ik stel 'm gerust, vertel dat echt niemand dat ding zou meenemen zonder 't hem te vragen, en zeg 'm waar hij 't kan vinden, namelijk op de vaste plek in de kast in de hal. Maar nee, daar staat 't ding dit keer niet ... Ik raad 'm rustig te gaan wandelen met zijn wandelclubje, en dat ik hem zal helpen zoeken als ik weer langs kom. En is dat niet vandaag dan wel morgen. 

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar. Nu het strijkijzer nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je bezoek. Ik herken veel van mijn grootvader in jouw anecdotes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat de mevrouw er weer is. Ja en nu het strijkijzer nog. Hij heeft hem vast al gebruikt en ergens anders neer gezet om af te koelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In transitation it says he lost his goose. LOL! I hope he found it. My Mom in law lost her teeth at the home she lived in and the nurse found them in her roommates mouth. My Mom in Law did not think that was funny but I did.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het strijkijzer maar niet "aan" staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Karen: thank goodness he doesn't owe a goose ;-) Poor mother in law, but I had to laugh too ....
    @Sanneke, Marja en Johanna: hij zal 't ergens (maar waar?) hebben neergezet, maar niet 'aan' ...
    @T'ke: welkom!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge