zaterdag 18 juni 2011

zoetjes

Mijn broer stuurde me per e-mail een reactie op 't bericht van gisteren:

Ben de blog aan het lezen en wat ik steeds vergeet te zeggen: pap vult het zoetjes-vaatje steevast met de poedersuiker ... steeds als ik wil checken of er nog zoetjes in zitten en er mee rammel vliegt me de poedersuiker om de oren :D
Afgelopen woensdag kwam ik binnen en begon hij meteen te 'schelden': "al dat kleine grut wat hier steeds rondloopt pakt dingen weg en verstopt alles zodat ik het niet meer kan vinden" Als ik vraag wat hij dan kwijt is zegt hij: "dat ding waar ik de tv mee kan veranderen ..."  Ik ga 't voor hem halen, 't ligt boven op 't nachtkastje in zijn slaapkamer. "Hoe kom je daar aan? Wat moet ik daar boven mee? Daar kan ik toch niets mee op mijn slaapkamer?" Ik heb dat ding al minimaal 5 keer uit zijn slaapkamer gehaald ..... :D
Toen ik vorige week hier was, samen met dochter D, kwam de thuishulp. Pap wijst "Hij is familie van mij". Als ik vraag wat ik dan van hem ben hij zegt: "mijn schoonbroer, en dat is je dochter, mijn kleinkind, 'mien sjatje' ...." 



5 opmerkingen:

  1. Misschien verwart hij de afstandsbediening met de telefoon. Dat doet mijn vader ook wel eens. Lachen, gieren, brullen als hij dan in de dat ding staat te roepen en de telefoon blijft rinkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt mij dat hij de afstandsbediening gewoon nog in zijn handen heeft als hij naar boven gaat en hem vervolgens daar weglegt. Maar dat van die poedersuiker snap ik niet....zou dat uit zuinigheid zijn?? Zit er bij veel oudere mensen ingebakken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet je vader ook weleens personen die er niet zijn (al dat kleine grut), of hoort dat niet bij het beeld van Alzheimer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'k Denk dat Sjonke's Kronkels gelijk heeft over de afstandsbediening. 't Zou mij zomaar ook kunnen overkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, we vinden van alles overal terug .... Hij heeft geen tv op z'n slaapkamer, dus gebruiken kan hij 't ding daar niet. En ja, 't lijkt ook wel op een telefoon (met een beetje fantasie ...)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge