zondag 31 juli 2011

zorgtrajectbegeleider (2)

Telefoontje van de zorgtrajectbegeleider. Er is een nieuwe indicatie voor pap: hij krijgt nu een ZZP5. Lees hier voor informatie. Ik schrok ervan moet ik eerlijk zeggen, pap is m.i. nog niet zover, tenminste niet op dit moment ... Maar 't is wel beter dat hij deze indicatie heeft 'voor 't geval dat ...' Er moet wel nog een BOPZ toetsing worden afgenomen, maar dat gebeurt pas op 't moment dat opname echt nodig is ...  Lees hier wat een BOPZ toetsing inhoudt. We hebben afgesproken dat we voorlopig wachten totdat meer zorg nodig is, totdat de situatie door verwardheid of dwalen onhoudbaar is of wordt. Indien nodig neem ik met hem contact op. Ik moet zeggen dat dit ergens wel een geruststellende gedachte is. Ik ben ook blij dat pap op dit moment redelijk tot goed alleen (met zorg) kan blijven wonen, want dat is wat hij 't liefste doet: klungelen in en rond zijn eigen huis en tuin. En soms komt dan weer de vraag: "Van wie was dit huis voordat ik hier kwam wonen?" terwijl hij 't zelf heeft laten bouwen, zoveel jaren geleden. Sinds gisteren heb ik ook 't papierwerk met de veranderde CIZ indicatie in huis. Wat ik niet snap is waarom ik nu alweer een kopie van paps identiteitskaart moet insturen, en waarom de datum van inschrijving voor het (t)huis nu ook weer is veranderd? Morgen even bellen ....
Intussen heb ik gebeld: het is niet nodig om opnieuw een kopie in te sturen. Was ergens een 'foutje'. Pap staat gewoon ingeschreven sinds januari 2011. 

5 opmerkingen:

  1. Hoi Inge,
    Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. Ik werk in de gehandicaptenzorg en ook met ZZP's. Pakket 5 betekent voor ons heel wat...
    Ik vind het toch ook bijzonder dat jouw vader nog thuis kan wonen, ondanks alles wat ik lees over de gevolgen van alzheimer. Het gaat in hele kleine stapjes, en als je er middenin zit zie je vaak die achteruitgang anders, misschien minder goed? Hoe dan ook, iedere dag is er 1 moet je maar denken. Veel sterkte verder met alles, (Papierwerk is ook een hele klus, oh, wat kun je soms tegen muren oplopen) en geniet van je vader en zijn heldere momenten zolang het kan!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is slikken. Ik begrijp het. Sterkte en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een ZZP5 kan in die toekomst nog wel van pas komen ... !!!
    Tot die tijd genieten van wat je paps nog wél kan: thuiswonen.
    STERKTE
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In 't huis waar pap staat ingeschreven nemen ze 't 'liefst' mensen met ZZP 5 of zelfs 6 ... dus wat dat betreft is dit wel goed. En zo lang hij thuis kan blijven, blijft hij thuis, en is 't goed zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat je hart even stilstond... maar gelukkig geef je zelf al aan dat het wél heel handig kan zijn. Je weet immers niet hoe dingen lopen en met welke snelheid ze soms (helaas) kunnen gaan. En als je er dan achteraan moet, is elke seconde vertraging een ramp.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge