zondag 17 juli 2011

even contact

"Hai pap, met mij"
"Hé maedje, ben je thuis?"
"Nee, nog niet, donderdag pas. Hoe is 't met jou, wat ben je aan 't doen?"
"Oh, ik kijk naar de Tour, 't is spannend nu!"
"Dus ik stoor je?"
"'n Klein  beetje maar ...."
Ik vraag of mijn broer nog langs is geweest, maar pap heeft nog niemand gezien vandaag ... zegt hij. "En gisteren dan?"
"Misschien wel, maar dat weet ik niet meer ..." Pap heeft in ieder geval niet om geld gevraagd, dat is hij vergeten. Hij weet ook niet hoeveel hij nog heeft. "Wacht, ik kijk even ... ik heb nog 30 €". Hij is dus nergens geweest en heeft ook niets uitgegeven. Ik zeg dat hij dus nog zat geld heeft, en hij lacht.
"Dag pap". 
"Dag maedje" ...

8 opmerkingen:

  1. Gelukkig, dat klinkt goed. Wat fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En als de tour is afgelopen ben jij weer thuis ;-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hè? Dan zit je toch iets rustiger. Geniet van de komende dagen. 'k Ga zo even kijken wat voor weer er bij jullie wordt verwacht. Dag Inge, tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewldig, dat moet een hele geruststelling voor jullie zijn. Ik hoop dat er nog een paar mooie dagen voor je komen. Hier regende het zonet pijpestelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via via hier terecht gekomen.
    Toch ook herkening ondanks dat mijn Vader al in een verzorgingshuis woonde, toen hij altzheimer kreeg.
    Dus de zorg thuis ken ik niet.
    Mijn vader herkende ons op een geven moment niet meer.
    Maar op zijn sterfbed hebben wij nog hele mooie momenten gehad,en al kon hij niet echt meer praten,wist hij wel wie ik was.
    En dat zijn nu fijne herinneringen nu we zonder hem verder moeten.
    Ik wens je nog veel fijne momenten met je vader toe.

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat klinkt dat lief, dat dag maedje. Hier zeggen ze dan durske.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge