zondag 10 juli 2011

geld en bonnetjes

Vandaag krijgt pap weer (zak)geld van mij, hopelijk heeft hij er plezier van. De illusie dat ik er achter kom  waar hij z'n geld aan uitgeeft heb ik al lang niet meer. Hoeft ook niet, het is zijn geld, en hij mag er mee doen wat hij wil. Ben wel eens bang dat hij 't uitdeelt aan een ieder die iets aan of van hem vraagt, maar wederom: 't is zijn geld, en hij mag er mee doen wat hij wil ... Ik kan er alleen voor zorgen dat hij nooit teveel geld bij zich heeft, en ook geen 'grote briefjes'. Naar aanleiding van enkele reacties op mijn bericht van gisteren een foto van de klapper waarin ik onder andere alle bonnetjes bewaar van de boodschappen die ik voor pap doe. Just in case ...
Ik weet dat pap 't niet zo bedoelt, ik schreef 't al eerder: ik kan echt veel van hem hebben. Hij raakt alles kwijt .... dit is zijn manier om zich af te zetten 'tegen'. Tien tegen een dat hij allang vergeten is dat hij dit überhaupt heeft gezegd. En ik, ach, ik ook ;-)

3 opmerkingen:

  1. Heel goed dat je dat doet. Het zegt ook niks over jouw eerlijkheid maar het blijft mensenwerk he. Soms kan je daar door juist verkeerd worden beoordeeld door soms je eigen familie, en dat is iets wat je niet wilt. En het is vaak ook zo als je heel lang voor iemand zorgt worden dingen zo van zelf sprekend. Ik ben niet zo'n ster in het omschrijven van iets maar ik hoop dat je het begrijpt. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat ik nu kan reageren,
    gisteren lukte het me niet..
    Ik vond het zo erg voor je dat je
    vader dit zei, ben zeker dat dat
    heel erg pijn doet en vind het zo
    mooi dat je zo veel van hem kan hebben! Chapeau voor jou en je familie dat jullie ervoor zorgen dat hij kan thuisblijven in zijn
    eigen vertrouwde omgeving.
    Sterkte met alles
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je vorige blog ook gelezen ...
    Pfff kan me voorstellen dat zo'n opmerking ontzettend pijn heeft gedaan. Waarschijnlijk herinnert je vader deze opmerking inmiddels helemaal niet meer en belangrijker nog kan me niet voorstellen dat hij dat ook zo bedoelde. Maar toch zeer doet het wel hè Inge !!!
    Wat goed dat je alle bonnetjes bewaard zo blijft alles voor iedereen doorzichtig en geeft dat jezelf een ruggesteun en een goed gevoel.
    RESPECT
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge