vrijdag 15 juli 2011

ik ben er niet

Ik ben er niet, maar dankzij draadloos internet op vakantie toch ook weer een beetje wel .... Ik moet mijn blog èn huize paps toch in de gaten houden ;-) 't Is hier (Oostenrijk) qua weer op dit moment niet om over naar huis te schrijven, maar wel vele malen beter dan 't Nederlandse herfstweer. Voor vandaag ziet 't er niet slecht uit, we gaan zo meteen naar Salzburg, prachtige stad trouwens. Zowat iedere dag heb ik even contact met pap. Ik vraag me af of hij zich realiseert dat ik er niet ben ... Niet dus als hij belt dat hij krap bij kas zit en of ik hem wat kan komen brengen. Hij heeft nog 13 gulden, zegt hij. Even later is dat bedrag al gegroeid tot 30 euro ... Omdat ik weet dat koelkast en vriezer vol zitten kan ik daar niet echt over inzitten, over 't geld in zijn portemonnee. En pap zegt 't zelfde: "laat je dag hier maar niet door bederven!". Morgen is mijn jongste broer weer thuis ...

Pap heeft afgelopen zondag een gezellige middag en avond gehad, samen met zijn zwagers en schoonzussen. Eerst een stadswandeling door zijn eigen woonplaats met aansluitend een etentje in de zaak van mijn broer en schoonzus. Dit is een e-mail dat ik van een tante en oom kreeg:


Even terugkomen op afgelopen zondag. We waren ruim voor half 3 bij papa. Er was niemand meer van de thuiszorg. We weten niet of ze wel geweest is. Toen we belden duurde het even voordat hij open deed. Hij kwam de trap af en was helemaal aangekleed inclusief colbert. Wel een wintercolbert. Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij beter dat bruine (rib) jasje aan kon trekken. Dat was niet zo warm. Dat hing in de hal over de stoel. Hij wilde wel zelf nog een stropdas omdoen. We hebben toen gezegd dat dat niet hoefde. Het lopen ging prima. We hebben maar een uurtje gelopen. Zoals ik al schreef zijn we even naar een cafe  geweest. Tante R. kwam er achter dat ze vroeger naast het cafe op kamers heeft gewoond en wilde daar wat over weten.  Ome J. liep even naar binnen en pap er meteen achteraan!!  Wij stonden nog buiten. Hij heeft toen meteen een pilsje besteld samen met ome J. Wij zijn uiteindelijk ook naar binnen gegaan om koffie te drinken. Hij heeft zelf het pilsje betaald en ook dat van ome J. Bij je broer ook nog een pilsje besteld (serveerster naderhand gezegd dat ze geen pils meer moest geven!!) Je schoonzus heeft het prima opgelost en hem alcoholvrij pils gegeven. Daarna hoefde hij zelf ook geen bier meer en heeft spa gedronken. ("Ik mag geen pils drinken!!")


8 opmerkingen:

  1. Wat goed he dat je zo ons ook kunt vertellen hoe het nu gaat. Ik hoop dat je een beetje kan genieten en dat het weer wat beter wordt, hier lijkt het nog nergens na.
    Fijn dat hij zo met de familie op stap is geweest en dat ze zo goed op hem passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je toch kunt internetten! Geniet van de dag Salzburg en maak je geen zorgen over "thuis", dat lijkt prima te verlopen. Fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel fijn dat je zo toch op de hoogte blijft. Het stelt je nu gerust. Geniet ervan vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat je hoofd even helemaal leeg waaien en probeer te ontzorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Los laten is moeilijk hè Inge ;-)
    Nog lekker even GENIETEN hoor !!!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee, stiekum bloggen tijdens je vakantie ;-). Ik doe dat ook hoor. Salzburg ben ik een paar jaar geleden geweest. Mooie stad maar wel druk en ik vond de mensen niet zo vriendelijk. Hoop dat jij het beter treft. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede en rustige vakantie toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aha...vanaf vandaag iets zorgelozer vakantie vieren nu jongste broer thuis is. Lekker genieten hoor Inge!!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge