zondag 3 juli 2011

J. van de thuiszorg

Als ik bij pap kom is J. van de thuiszorg er ook, samen met een collega 'in opleiding'. De collega krijgt van pap een rondleiding door zijn tuin, zo kan ik even ongestoord met J. praten. Zij is net terug van een aantal weken vakantie, ze ziet duidelijk dat pap weer achteruit is gegaan. Klopt, hij is weer vaker verward. Met name over waar hij woont of vandaan komt, zijn 'thuis' dus. Ze hoopt dat pap wordt opgenomen in 't (t)huis voordat de winter weer begint. Maar of dat zo zal zijn .... We hebben allebei 't idee dat de verwarring tegen die tijd weer behoorlijk zal toenemen, met misschien weer dwalen en akelige situaties. Zij spreekt uit ervaring. Na jarenlang werken in de thuiszorg weet je goed hoe mensen reageren op bijvoorbeeld 't langer of korter worden van de dagen, 't vallen van de blaadjes, etc. Ze is oprecht bezorgd, ik kan goed met haar overweg. Pap trouwens ook. In de tijd dat zij op vakantie was heeft hij diverse keren aan haar collega's gevraagd waar 'die kleine met die korte zwarte haren' toch bleef. Lief hè? Namen vergeet hij, maar gezichten van mensen die héél vaak bij hem komen en goede zorg bieden blijkbaar niet.

5 opmerkingen:

  1. Nou, "die kleine met de korte zwarte haren" is er weer en misschien geeft dat jou ook rust. Ergens las ik dat je er een weekje tussenuit gaat. Oostenrijk? Kan me voorstellen dat je daar ontzettend aan toe bent. Liefs, Sanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat zijn vertrouwde hulp weer terug is en dat hij dat herkend. Maar zolang jullie goed op hem passen zal hij niet zo snel worden opgenomen vrees ik. Want er staan waarschijnlijk urgenter gevallen op de wachtlijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak is pas te zien dat iemand achteruit gaat, als je hem een poosje niet gezien hebt. Toch wel verontrustend allemaal.

    Dus het is jouw zoon die ook in het Brabantse woont...gelukkig heeft zijn verhaal ook een happy end gehad.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat hij zo'n vertrouwd gezicht toch herkent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mijn moeder was de thuiszorg ook een herkenbaar iets. Het moment als er iemand anders binnen kwam raakte ze in paniek, toch sneu hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge