vrijdag 22 juli 2011

weer terug van weggeweest

Na ruim 12 dagen 'weg' ben ik weer thuis. 't Was fijn, niet te lang en niet te kort, en onze accu's zijn weer opgeladen. Vanmorgen een rondje 'van alles', en halverwege dit rondje rij ik - samen met mijn man - naar pap. Hij is wel blij me te zien, maar niet echt enthousiast . "Hoe lang ben je nu weg geweest? Twaalf dagen maar, ach, dat was niet lang" Als ik vraag of hij me gemist heeft zegt hij "Nee, eigenlijk niet ..." Da's eerlijk en ook een geruststelling: als hij me niet heeft gemist hoef ik me niet schuldig te voelen ... Waar we geweest zijn, vraagt hij nog, en op mijn "Oostenrijk" zegt hij "oh" en verder niets. Hij heeft trouwens erg vreemd gedroomd, zegt hij. Hij droomde dat ik verhuisd was, van 'n boerderij onder in 't dorp naar een huis ergens halverwege de 'berg'. Ik vertel hem dat ik inderdaad halverwege de berg in 't dorp woon, al meer dan twintig jaar. "Woon jij dan niet in die boerderij links onderaan?" Nee pap, daar niet ... Ik zou 't wel willen, 't is een prachtig monumentaal pand. Hij vraagt me dit vaker, waarschijnlijk doe ik 'm denken aan iemand die daar ooit heeft gewoond. Hij blijft even denken over wat ik hem net heb verteld, hij probeert misschien wel dingetjes uit 't verleden en uit zijn droom te combineren tot een plausibel iets. Verder ziet hij er goed uit, echt Hollands welvaren. Hij kan zijn buik ook niet meer inhouden,  de riem zit zelfs een aantal gaatjes losser. Niet gek als je bedenkt wat daar allemaal ingestopt is de laatste tijd ... In 't logboek van de thuiszorg staat een aantal keren vermeld dat pap slechte zin had en behoorlijk gemopperd heeft op de dames. De aanwezige huishoudelijk hulp vertelt mij ook dat pap vanmorgen op haar mopperde omdat zij de vuile was in de wasmachine wilde stoppen. Nu is niets meer te merken van zijn slechte humeur. Hij lacht, zit vol met praatjes en laat zich de maaltijd die is opgewarmd goed smaken. Ik beloof hem morgen nog wat boodschappen te brengen, en ik vervolg mijn rondje 'van alles' ...

9 opmerkingen:

  1. Dan ben je weer terug en ook direct met twee benen op de grond. Ik hoop dat je energie hebt opgedaan om er weer even tegen te kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de batterij weer opgeladen is en dat hij je niet gemist heeft, of toch wel misschien, dat hij daarom zo heeft gemopperd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja misschien heeft Johanna wel gelijk en mopperde hij zo omdat
    hij je zo heeft gemist?!
    Blij dat je een fijne vakantie had!
    Raar maar ik kan mijn volgers echt
    niet zien, en ook niet bij andere
    blogvriendinnen, maakt niet veel uit hoeveel ik er heb maar zoals ik
    al op een ander blog zei stoort het
    me een beetje dat ik niet bij
    men nieuwe volgers een kijkje kan
    gaan nemen...Johanna zei het ooit
    ook al dat ze mijn volgers kon zien...ik begrijp er niks van...
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug :-)
    Fijn dat jullie hebben genoten !!!
    Enne paps heeft zich met hulp blijkbaar goed gered
    hoewel zijn gemopper ook een uiting van kan zijn.
    FIJN WEEKEND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk je accu op kunnen laden. Jij kunt er weer tegen!!!
    Heel fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Inge, leuk dat je bij mij langskwam en dank je wel voor het compliment over onze mooie poezen.

    Ik kom ook even bij jou langs en lees je post en dacht jeetje die heeft ook extra bagage maar mooi om te lezen hoe je ermee omgaat.

    Ik ga even verder bij je lezen en me ook aanmelden als volger.

    Tot gauw
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn, dat je weer terug bent, en dat julie het naar je zin hadden.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je weer terug bent en nog fijner dat je weg was! Ik hoop dat je je niet schuldig voelt over dat je gíng, want wat zal je dat nodig gehad hebben!
    Ik moest erg lachen om de mail van je broer over wat je vader allemaal had gegeten in 1 dag. (vooral toen mijn Lief zei: daar hoe je geen alzheimer voor te hebben, dat eet jij ook. Fijn. #hersenletsel

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge