zaterdag 30 juli 2011

nieuwe lampjes

Er hangt een lelijke lamp boven de eetkamertafel. Tenminste, ik vind 't een lelijke lamp, maar dat doet er verder niet toe. Drie van de acht (kaars)lampjes die erin moeten zijn kapot. Het zijn van die melkglazen lampjes die veel te weinig licht geven. Ik heb daarom acht heldere lampjes voor hem gekocht. De oude lampjes die 't nog doen doe ik terug in de doosjes, als reserve. Ik ben waarschijnlijk te gehaast, want 't laatste van de nieuwe lampjes valt kapot als ik 'm in de fitting probeer te draaien .... *chips* Ik vraag pap om de stofzuiger te halen, intussen ruim ik de grootste glasscherven op. "Stofzuiger, stofzuiger, waar staat dat ding nog eens?" Uiteindelijk brengt pap me 't ding en spoedt vervolgens naar de wc omdat hij vreselijk moet plassen. Als hij terug komt stuur ik hem naar boven om een schone broek aan te trekken .... Als ik naderhand naar boven ga om de vuile was te pakken zie ik tot mijn verbazing dat de deur van 't verwarmingskamertje wijd open staat .... en dat terwijl de sleutel nog altijd op de plek ligt waar ik 'm had verstopt .... Schuifje van de boiler geiser staat weer helemaal naar links, dus uit .... Pap heeft dat niet gedaan, zegt hij .... Vervelende eigenschap van hem is dat hij altijd de schuld van dingen afschuift op anderen, en nooit bij zichzelf zoekt ... Ik denk dat ik maar een groot blad ophang met de tekst "AFBLIJVEN" of zoiets dergelijks. Als ik weer beneden kom is pap druk in de weer met 't van een linker naar een rechter stapeltje verplaatsen van oude foto's ....

8 opmerkingen:

  1. Hoe heeft hij die deur open gekregen zou je denken, dan zijn ze toch wel weer heel slim. Fijn weekend.
    p.s heb het forum gevonden bedankt voor de link, het is wel een ander forum. Ik heb me nog niet aangemeld maar wel weer andere dingen gelezen dan op het andere forum.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is mij ook een raadsel hoe hij die deur open kreeg. Er waart een spook rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn moeder kon op die leeftijd ook een deur openmaken.
    Ga jij maar opzij, zei ze tegen Sjaak, en pakte de hamer van hem af.
    Dus met een hamer en een spijker sla je scharnieren uit de deur.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is duidelijk dat het steeds moeilijker voor jou wordt. Het lijkt zeker al heel lang geleden dat je in Oostenrijk was? Sterkte en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Is geen spook .... 't is volgens mij een sleutel aan zijn eigen sleutelbos. En ja, 't lijkt al een eeuwigheid geleden, onze reis naar Oostenrijk ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch maar even zijn sleutelbos checken......

    En even over de verzamelwoede van jongens: Ik denk wel dat jij gelijk hebt, maar toch vind ik het een schitterend prikbord met al die herinneringen ;-)
    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och Inge, wat zal het af en toe moeilijk zijn voor je. Overal moeten je ogen en oren zijn voor je eigen gevoel en voor de veiligheid van je vader. Overal aan denken en hopen dat je niets over het hoofd ziet.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Inge,

    Ja, ja Pap bellen naar je broer etc. etc. en dan vanuit Spanje komt het bericht bij jou terecht. Het zijn complexe, kleine dingen die tòch goed de fout in gaan. Zoals de boiler zelf afsluiten en dit niet weten is natuurlijk niet leuk. Je weet zowat niet meer waar je nog meer op moet letten en wat je nog meer kunt voorkomen om 'm te behoeden voor narigheid èn gevaar.
    Ja, ja en dan terug op je kommentaar. Inderdaad zijn ons goede tafelmanieren bijgebracht en maar goed ook. Zoals je schrijft is dat al lang niet meer de norm. Helaas. De hele samenleving is aan het verloederen. Jámmer!
    Heel veel sterkte nog met je dagelijkse dingen en met je eigen gezin.
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge