zondag 24 juli 2011

ola!

Telefoon uit Spanje: mijn schoonzus vanuit hun vakantie-adres. Pap had gebeld omdat hij een probleem met de boiler geiser had en kreeg toen zijn kleinzoon (hun zoon en mijn neef dus) aan de lijn. Die is ziek en belde daarom met z'n ouders .... in Spanje. En die bellen mij ... thuis. Probleem van pap: de boiler doet 't niet, hij heeft koud water. Afgelopen week is de verwarmingsmonteur al eens komen kijken, die heeft eraan gewerkt, en 't ding zou weer naar behoren moeten functioneren. Omdat ik toch nog boodschappen voor pap in huis heb rij ik even naar hem toe. De boiler geiser is inderdaad uit, maar dan ook helemaal. 't Schuifje wat normaal 'rechts' of 'in 't midden' moet,  staat nu helemaal 'links', dus 'uit'. Maar pap heeft nergens aangezeten, zegt hij. Als 't ding weer 'aan' is besluit ik om dit verwarmingskamertje af te sluiten en de sleutel maar ergens neer te leggen, zodat pap niet nog eens zelf gaat prutsen aan verwarming of boiler geiser. Hij krijgt 't klaar om met lucifers of aansteker te gaan zitten klooien en daar zit niemand op te wachten. Ik zie dat er her en der al zwartgeblakerde  takjes op de grond liggen ... Daar gaan we weer v.w.b techniek, een oud huis, een oud huis met achterstallig onderhoud en een oude man met Alzheimer ...

6 opmerkingen:

  1. Je gevoel voor humor is helemaal oké gelukkig. :o)
    Verstandig van je om dat verwarmingshok af te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Inge, nog maar net terug en weer volop "in bedrijf".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje...je moet echt overal aan denken. Overal schuilt 'gevaar'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je toch even richting paps bent gereden !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leg je het sleuteltje dan wel zo neer dat je vader hem nooit vindt. Anders zijn jullie straks het sleuteltje ook kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge