woensdag 20 juli 2011

vergeten

Om even terug te komen op mijn bericht(je) van gisteravond: zoonlief gaat vandaag of morgen even langs (o)pa om te controleren of er voldoende te eten aanwezig is .... Verder denk ik niet dat pap brood geeft aan vogeltjes en al helemaal niet aan de eenden. Volgens mij - en ook aan zijn buikomvang te zien - eet hij 't echt allemaal zelf op.
Vanmorgen kreeg ik weer een telefoontje. Dit keer niet van iemand van de thuiszorg of van pap zelf maar van de huisartsenpraktijk: "volgens onze gegevens is Uw vader vergeten om bloed te komen laten prikken". Nee dus, zij zijn vergeten om aan de prikdienst door te geven dat pap thuis moet worden geprikt ... Oeps, ze gaan me terugbellen voor een nieuwe afspraak ... Ik bel de thuiszorg om te vragen of nog iemand bij pap langs kan gaan om alsnog medicatie te verstrekken en ontbijt te verzorgen. Maar dit is prima opgelost: om half 10 was iemand nog eens bij hem langs gegaan om te kijken of al was geprikt. Ze had - in overleg met kantoor - pap toen zijn tabletjes en boterham gegeven omdat ze wel dacht dat niemand meer langs zou komen om nuchter bloed te prikken ....

5 opmerkingen:

  1. Denk je alles goed te hebben geregeld. Geniet je wel daar in Oostenrijk. Hier is het nu heerlijk rustig weer buiten, maar de lucht betrekt al aardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan moet je vanaf je vakantieadres toch weer van alles nalopen. Hoop dat je met je snuit in de zon zit, hier regent het en alles wat bij ons valt kan niet bij jou vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de thuiszorg heeft het dus niet gelegen. Die hebben je pa goed verzorgd. Heel attent om toch voor een boterham te zorgen. Ik hoop dat je toch geniet van je vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar, ook doktersassistentes vergeten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen. Helaas zijn er dus meer vergeetachtigen op deze wereld.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge