dinsdag 5 juli 2011

ongelukje

Als ik boven ben om dingetjes op te ruimen hoor ik dat pap naar de wc gaat. Als ik weer beneden in de keuken kom is hij iets aan 't zoeken. Op mijn vraag wat hij zoekt zegt hij: "dat blaasding", en hij wijst op zijn broek die nat is. Hij heeft dus 'een ongelukje' gehad, en zoekt de föhn om de broek weer droog te blazen. Ik zeg 'm dat 't niet zo'n goed idee is: er blijft altijd een kring zichtbaar en de broek ruikt dan ook niet meer fris ... Ik stuur hem naar boven om een schone broek aan te trekken. Ik ben nog niet zo ver dat ik mee kan gaan om hem te helpen, mijns inziens kan hij dat nog zelf .... maar hoelang nog? In 't half uur (!) dat hij weg is heb ik de benedenboel ook weer enigszins opgeruimd ... Ik haal intussen 'n schoon koffiekopje uit de koelkast en een pot jam uit de vriezer .... We drinken dan samen nog een kop koffie, ik verzamel de vuile was en ga weer naar huis.

5 opmerkingen:

  1. Meisje, meisje, wat moeilijk.
    Mijn vader is altijd heel preuts geweest, maar het laatste jaar vond hij alles best en dat was lastig om mee om te gaan. Je vader verschonen is de omgekeerde wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een moeder helpen gaat nog, maar vader lijkt me ook erg moeilijk, maar meestal zijn ze dan in een stadium dat ze het wel toelaten. Het is wat een koffiekopje uit de ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat nu toch wel snel met die stapjes terug. Sterkte, Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, erg confronterend allemaal.
    Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je doet dat zo goed, Inge. Ik bewonder al je handelingen en je geduld!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge