vrijdag 1 juli 2011

ruilen

Internet is traag en blogger doet vreemd. Even was ik bang dat ik een bericht 'kwijt' was. Tja, ook dat kan gebeuren, en dan kun je alleen maar diep zuchten en opnieuw beginnen .... Maar gelukkig, 't bericht dat ik zocht had ik al gepubliceerd ;-) 
Vanmiddag heb ik samen met mijn jongste paps grasmaaier en ook de onze opgehaald bij de monteur die - hopelijk - goed werk heeft verricht met onderhoud en reparatie. De rekening was er in ieder geval naar. We hebben allebei een H.onda maaier. De onze is een prima ding, die van pap is ietwat geavanceerder en ook ingewikkelder, 'te' voor iemand met Alzheimer. We - mijn zoon en ik - besluiten om pap onze machine te geven, en die van hem voortaan bij ons te gebruiken. Voordeel voor pap is dat hij alleen maar hoeft te zorgen dat er voldoende benzine in de maaier zit voordat hij gaat maaien. Heel eerlijk gezegd had ik liever de 'mijne' gehouden, maar ach, ik heb nog een lerend vermogen (hoop ik) en dat van pap is niet meer zo geweldig. Pap is het gelukkig eens met ons voorstel. Vandaag in ieder geval, en v.w.b. morgen is nog de vraag. Hij is allang blij dat hij de maaier terug heeft. Commentaar heeft hij trouwens op de tuinman, die gisteren 't grasveld is komen maaien, want dat had hij zelf pas één dag daarvoor ook nog gedaan ... zegt hij. Ja, ja, mijn zoon en ik geven elkaar een knipoogje en laten (o)pa in de waan ... Pap heeft trouwens een leuk boeket op tafel staan. Zelf geplukt uit eigen tuin, 't zou niet misstaan bij 'bloemetje op woensdag' ...


6 opmerkingen:

  1. Als hij zich er maar mee kan redden wat maakt het dan verder ook uit. Prachtig boeket al snap ik het verband met de laatste zin niet, of heb ik wat gemist. Kan maar zo met blogger..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op sommige blogs zie ik wel eens berichten staan met als titel 'boeket op woensdag' o.i.d. Je hebt dus niets gemist, gewoon een grapje van mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig boeket, ook op vrijdag. :o)
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid,

    Ja inderdaag een prácht boeket uit eigen tuin van je Pap. Zeker treffend voor een 'bloemetje op woensdag'...
    Je hebt overigens al genoeg aan een Papa die wat verstrooid is, laat staan ook nog andere bloggers die het niet volgen!

    Kleine en toch ingrijpende dingen voor zo'n Alzheimer patiënten.
    Liefs en sterkte,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The flowers are so pretty anyday. Hope the mower works out.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nouh idd je paps kan zo meedoen aan "een bloemetje op woensdag".
    Dit is overigens een initiatief van Veronique http://vipderoos.blogspot.com
    FIJN WEEKEND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge