woensdag 3 augustus 2011

boiler of geiser (2)

Grappig om bij de reacties te lezen dat zovelen 't verschil niet weten tussen geiser en boiler, en ik dus niet de enige ben ... Dit is dus een geiser:
'n Apparaat met een waakvlammetje. Doordat pap de schuifknop (hij heeft dus een schuifknop en geen ronde knop zoals op deze foto van internet) naar links schoof, ging 't vlammetje uit. 't Ding is - net als zoveel dingen in 't huis van pap - ook niet meer de jongste. 't Waakvlammetje springt namelijk niet meer aan door op de juiste knop te drukken, maar heeft hulp nodig van aansteker of lucifer. Omdat ik niet wil dat pap gaat hannesen met aanmaakhoutjes en lucifers moet hij van de geiser afblijven. Ikzelf heb ook heilig ontzag voor alles wat met gas (of elektriciteit) te maken heeft, ik ga ook niet aan de gang om 't ding weer te laten doen waarvoor 't bedacht is.
Gistermiddag was pap niet thuis toen ik bij hem binnenwipte. Hij was wandelen en aansluitend met de wandelclub ergens op verjaardagsvisite. Ik wist dat wel, was ook liever bij hem binnengelopen op een moment dat hij  wel aanwezig is, maar ik kon bij mij thuis niet eerder weg. 't Was goed dat ik de koelkast en vriezer bijvulde, alles was goed leeg. 't Huis zag er heel netjes gepoetst en opgeruimd uit. Dat kan ook niet anders als de poetshulp er is tot 't moment dat pap weggaat om te gaan wandelen: hij krijgt geen kans meer om te kruimelen of rommel te maken ...  
's Avonds zie ik op de display van de telefoon dat hij gebeld heeft. Als ik hem terugbel weet hij aanvankelijk niet meer waarom hij me gebeld heeft. "Ik denk dat ik je wilde bedanken voor de goede zorgen" zegt hij. Hij had gezien dat de koelkast weer fijn vol stond. Tja, de liefde van een man (dus ook van een vader) gaat nu eenmaal door de maag ...

8 opmerkingen:

  1. Toch knap dat hij de volle koelkast wist terug te koppelen naar jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lief van je vader om je te bedanken!
    Het zijn die kleine dingen die het
    voor jou waarschijnlijk wat makkelijker maken om de zorg te kunnen blijven geven.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet je een warm gevoel geven, zo'n bedankje van je pa. Een moment om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige vader heb je, zo lief om een bedankje, want dat is het geweest, door te geven aan jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je hem zo goed verzorgt en dat hij het nog weet te waarderen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel lief Inge, dat hij je dan belt en het zegt. Dat is dan toch wel een heel mooi momentje.

    Fijne dag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een lief moment met een gouden randje !!!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Inge,

    Ja, een boiler is op electriciteit aangesloten en een geiser werkt op gas... That's it!
    Wij hebben een boiler en in Indonesië hadden we een geiser in onze villa. Daar is gewoonweg niet genoeg stroom capaciteit voor een woning. Wij kregen zowiezo een nieuwe bedrading 'industrieel' omdat we anders niet eens onze Bauknecht wasmachine konden laten lopen. De droger moest nadien, afzonderlijk en tegelijk stofzuigen met de wasmachine aan kon ook niet... Alles went!
    Ja, voor mensen zoals je Papa is zo'n geiser een probleempje meer... Bij een boiler kun je niet zoveel veranderen zelf.
    LIEF tochvan je Papa dat hij je wilde bedanken. Een helder moment en enorm veel warmte gaat er 'tijdelijk' van uit. Tot het snel weer wegebt. Maar je moet de mooie momenten maar vasthouden en inlijsten in je hart!
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge