maandag 1 augustus 2011

boiler of geiser

't Zit me niet lekker dat de deur naar 't verwarmingskamertje 'gewoon' openstond terwijl ik de deur had afgesloten en de sleutel had verstopt. Er is volgens mij maar één verklaring voor, en dat is dat pap toevallig een passende sleutel aan zijn sleutelbos heeft hangen. Als hij zo inventief is om alle sleutels aan zijn bos uit te proberen op een afgesloten deur moet 't ook werken om een blad met de tekst "BLIJF VAN VERWARMINGSKETEL EN VAN GEISER AF" op te hangen. Als dat functioneert, dan is 't goed. Als 't niet werkt moet ik die sleutel alsnog van zijn sleutelbos afhalen. Ik kwam er vandaag ook achter - techneut die ik ben - dat 't geen boiler maar een geiser is die op 't verwarmingskamertje hangt ... Ik heb mijn 'foutjes' in eerdere berichten inmiddels gecorrigeerd. Pap moet dus van 't knopje van de geiser afblijven. En verder moet ik in de keuken regelmatiger gaan controleren hoe 't met de boiler in 't keukenkastje is. Want daar hangt een boilertje, en geen geiser ...

7 opmerkingen:

  1. Hij is inderdaad wel heel vindingrijk :)
    Hopelijk werkt het even goed met
    een papiertje...
    Moeilijk ook hé boiler of geiser...
    ik verwar ze ook altijd.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad is het een heel slimme man, hoop dat je plan werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, dat geeft niks. Uit allebei komt warm water.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha ik moet ook eerst even nadenken.
    Is een geiser niet zo'n ding met een waakvlammetje en een boiler zo'n vat met een digitale display (houdt het water op temperatuur) Heb ook hélémaal geen verstand van dat soort zaken ;-)!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Naampje; daarin ben ik ook een kneus...
    maar het is te hopen dat je pa er niet meer aanzit.
    't Wodt met deze dingen toch wel eng...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Boiler of geiser maakt niet uit. De situatie bij je pa is nu wel verontrustend aan het worden.....

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge