dinsdag 9 augustus 2011

een nieuwe bril of toch maar niet?

Leuk, al die reacties op mijn vorige bericht! Pap draagt geen leesbril, maar een vertebril met multifocale glazen. Niet de duurste versie, dat wilde hij toen hij 'm kocht niet, maar een bril met zogenaamde 'maantjes' Een bril dus die je in principe gedurende de dag niet af zet. 't Is daarom geen optie om zijn bril aan een koordje te hangen, dat koordje zou 'm alleen voortdurend in de weg zitten. 't Blijft even zoeken naar een oplossing. Ik denk dat ik voor een niet al te dure optie ga: een nieuwe multifocale bril bij H.ans A.nders of S.pecsavers, die maken daar in ieder geval genoeg reclame voor. En die andere bril? Die komt vast en zeker nog eens tevoorschijn ....
Bovenstaand was mijn geplande berichtje voor vandaag. Maar eerst even langs pap. 't Was hartstikke warm bij hem in huis: hij had beneden in huis alle verwarmingen vol opengedraaid .... Dus snel door 't huis om die dingen dicht te draaien en toen zag ik dit:
Boven in een van de slaapkamertjes zag ik DE bril hangen ... Ik ben snel mijn gsm gaan halen voor een foto, en heb toen pap erbij geroepen. Hij was zó blij dat hij z'n bril terug had dat hij niet eens de schuld aan wie dan ook gaf dat dat ding daar hing ....

10 opmerkingen:

  1. Wat een stilleven, in een leven dat zo snel gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In ieder geval ben je blij dat de bril terug is voor er een nieuwe was gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Inge, ik dacht gelijk zie je wel dat er dingen met een reden gebeuren. Als je vader de verwarming niet had opengedraaid had jij zijn bril niet gevonden.

    Echt een super verhaal en fijn dat het voor je vader en voor jou weer opgelost is.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat huis verliest, vindt huis.
    Net op tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bewaarplaats voor een bril :)
    Fijn dat je hem net op tijd weer
    terug kon vinden.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit hier met een brede grijns:
    paps heeft hem gewoon netjes aan de kapstok gehangen :-)
    Fijn dat ie terug is !!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge