donderdag 11 augustus 2011

jarige zwager

Pap wordt verwacht op de verjaardag van een van zijn zwagers. 't Is ongeveer een half uurtje rijden met de auto, maar omdat pap geen auto (meer) heeft breng ik hem. Nu maar hopen dat pap dit niet vergeten is als ik bij hem langskom ;-) Ik bel hem daarom ruim van te voren: "ik kom je zo meteen halen", en natuurlijk weet hij niet meer waarom: "kijk maar in je agenda ..."
We rijden naar 't mooie zuiden, en pap praat honderduit: dit is de omgeving waar hij vandaan komt en waar hij is opgegroeid. 't Is er ook hartstikke mooi! Ondertussen hebben we 't ook over ditjes en datjes. Eén van die ditjes is 't niet meer drinken van alcohol door pap: "nee, ik drink niets meer, niet meer sinds de arts (= geriatrisch verpleegkundige, maar dit terzijde ;-) ) me dit verboden heeft". Als ik vraag: "ook niet als iemand een glas bier of wijn voor je neus zet?" is pap bijna beledigd dat ik dit durf te vragen: "tuurlijk niet ... nooit ... ik blijf er vanaf!" Oké, ik heb al andere verhalen gehoord, maar geef hem 't voordeel van de twijfel.
Na de allerhartelijkste begroetingen over en weer wordt ons gevraagd wat we willen drinken .... en pap wil een wijntje ...

8 opmerkingen:

  1. Het raakt mij telkens weer, hoe je de dingen beschrijft.
    Hij kan er niets aan doen, maar ik vind jouw geduld een pluim waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met Jolanda eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Inge, we kunnen ons petje voor je afnemen, want het is een dagelijks terugkerende zorg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat moet je daar dan nog op zeggen. Het is net wat Jolanda ook al heeft gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weetje Inge, dat jouw verhalen over je vader mij elke keer zo raken, eerst trekt er een glimlach over mijn gezicht, dan lees ik het nog een keer en dan voel ik zoveel. Mijn eigen gedachten gaan dan alle kanten op.

    En ik zeg je heel eerlijk dat ik zo blij ben dat ik dit niet mee heb hoeven maken met mijn vader. Want je geduld vind ik eindeloos en ik denk niet dat ik dat had gekund.

    Ik vind je een kanjer!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is jou Vader een gezegend man,dat hij jou naast zich heeft.
    Want ik weet als geen ander hoe zwaar dit voor jou is.
    Altijd die zorg en als doe je het met nog zoveel liefde,het blijft moeilijk om je vader zo te zien.
    Nu zijn de rollen omgedraaid.
    Maar toch hoop ik dat je geniet van zijn aanwezigheid in je leven.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Inge, wat heb je dit weer
    mooi geschreven!
    Je verhalen raken me telkens weer.
    En ik blijf het ook herhalen:
    je bent een kanjer!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tsja Inge, 't is me wel wat hoor! Maar je hebt het heel mooi beschreven. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge