dinsdag 23 augustus 2011

nostalgie en gewoon leuk

Afgelopen weekend heb ik genoten van 't geweldige cadeau voor mijn verjaardag: een weekendje Zeeland. En natuurlijk was manlief de beroerdste niet: hij ging fijn met me mee ;-)  't Was heerlijk, 't was genieten en 't was nostalgie. 
Vroeger, vanaf dat ik een jaar of 3 oud was, gingen we al op vakantie naar Zeeland: mijn vader, moeder, mijn broertjes en ik. 't Waren de enige twee weken verlof in 't jaar voor pap, daar moest hij 't mee doen! Twee hele weken lang alleen maar zon, zee en strand. Voor ons kinderen waren 't twee weken lang zandkastelen bouwen, complete forten om 't wassende water tegen te houden, frietjes met zand eten, vliegeren, splinters uit de voeten laten halen en gestoken worden door héél véél muggen .... Maar ook genieten van lekker eten, 'n hele stranddag in 't strandhokje blijven zitten in verband met regen ... Of zeilen op 't Veerse Meer of 't Grevelingenmeer.
Ondergaande zon (Domburg)

Zierikzee

Zierikzee

St Lievens Monstertoren, Zierikzee

Veere, gezien vanuit Kamperland
Veerse Meer


Veere, d'Ouwe Werf
Ik heb pap gezegd dat ik naar Zeeland ga en dat vindt hij hartstikke leuk! Hij is wel bezorgd, want "dat eiland is maar klein, en daar is toch niet zoveel te doen?" Want Zeeland, dat was voor ons Walcheren. We gingen altijd op vakantie naar Vrouwenpolder of naar Oostkapelle. Slechts 2 zomervakanties waren we Zeeland ontrouw: een keer voor een vakantie aan de Belgische kust en een keer maakten we een - voor die tijd - verre reis naar Zwitserland. Pap was hélemaal weg van 't water: hier is ook zijn liefde ontstaan voor 't zeilen. Zie ook dit en dit bericht.  De eerste keer dat ik in jaren de zee weer eens zie proef ik onmiddellijk weer hoe ik hier vroeger van kon genieten! Bovenstaande foto's heb ik gemaakt tijdens onze fietstochten over 2 Zeeuwse eilanden: Walcheren en Noord-Beveland. Ik ben erover aan 't denken om dit reisje nog eens over te doen, maar dan met pap ...

10 opmerkingen:

  1. Zeeland heeft ook mijn hart gestolen, prachtig vind ik het daar.
    Leuk om het te doen met je vader, vaak zijn vroegere herinneringen beter aanwezig dan wat er gisteren gebeurde, dus dat is voor hem vast erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een goed plan met pap naar Zeeland !!!!
    Héérlijk zo'n weekendje weg
    voelt meteen alsof je op vakantie bent geweest :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeeland is lekker! Ik heb 10 jaar in Zierikzee gewoond. Met veel plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Inge dat je hebt genoten, dat had je wel even nodig.

    Ja zeeland is mooi, en genieten. Lief dat je er over nadenkt om dit een keertje met je vader te doen. Ik ben benieuwd naar zijn herinneringen.

    Fijne dag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en allemaal bekend. Fijn dat het leuk was en nog leuker dat je erover denkt het met je vader te gaan bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sinds een paar jaar heb ik ook Zeeland ontdekt, alleen jammer dat m'n man er niet van houdt.
    Voor jullie was het genieten, fijn zo'n weekend, het komt je toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je zo genoten hebt in Zeeland. En een mooi plan om ook een keer met je pa te gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In Zeeland is nog genoeg te ontdekken, en als (klein) kind is 1 eiland ook groot genoeg, maar die wereld is uit te breiden...

    Het is een goed idee om je vader een keer mee te nemen, en dan naar de 'bekende' plekken.

    Nog bedankt voor je bezoekje aan mij ;-)

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn om zo jeugdherinneringen op te zoeken. Het lijkt me helemaal bijzonder om dat met je vader te doen!

    http://www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge