zondag 28 augustus 2011

onderhoud en post

Gisteravond nog even langs pap, samen met mijn man. Ik wil graag dat hij naar een paar dingen kijkt in huis die opgeknapt moeten worden voordat de winter invalt. Eén ding kan hij (mijn man, niet mijn vader ...) zelf doen, voor de andere dingen moet een klusjesman of een officieel bedrijf langskomen. Op paps slaapkamer zit een grote kier - en dan bedoel ik echt groot - tussen vensterbank en raamkozijn. 't Lijkt wel of 't kozijn in de loop der jaren is verschoven, als je hierdoor kijkt heb je zo ongeveer uitzicht op de dakpannen ..... Manlief gaat de kier dus dichten en er een flinke lat voor zetten. Verder zag ik een leistenen plaat liggen in de dakgoot .... hoe die er komt: geen idee, maar dat ding hoort daar niet. Ik laat mijn man niet (meer) op een ladder, dat is dus voor een van mijn broers of, zoals eerder aangegeven, voor 'n deskundige. Idem de garagepoort, die 'gaapt', en ook niet zo zuinig. Als er weer zo'n winter komt als 't afgelopen exemplaar moet dit gapen worden opgelost. Hoe: geen idee, wederom iets voor broers of deskundige. Hopelijk blijft de verwarming deze winter nog functioneren zonder al te veel gebreken. Vorige winter was dit hopeloos. Maar om nog een nieuwe ketel of iets dergelijks te gaan plaatsen heeft niet veel nut, zeker niet als we niet weten hoe lang pap nog in zijn huis blijft wonen. En pap: die is hier helemaal niet mee bezig, met niets wat 't onderhoud van zijn huis betreft .... 
Pap heeft post voor me. Gelukkig bewaart pap de weinige post en rekeningen die hij krijgt nog redelijk goed, er komen tenminste nooit aanmaningen omdat hij iets heeft weggegooid. En als hij iets weggooit, kom ik er vaak toch nog (toevallig) achter. Op de envelop van 't CAK (centraal administratie kantoor) staat heel netjes mijn naam geschreven: t.a.v. Inge. En over 't bankafschrift dat hij heeft gekregen zegt hij: "ja, er komt genoeg binnen!" maar naar de uitgaven heeft hij niet gekeken ;-)

7 opmerkingen:

  1. Vreemd hoe het brein werkt hè? Ik neem tenminste aan dat je vader zelf "t.a.v. Inge" op de envelop heeft geschreven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat alles nog even wordt gecheckt.
    Ik moest wel even lachen:
    dus je broers mogen wel van de ladder vallen hihi
    Neem aan dat ze een stuk jonger en leniger zijn ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat laatste stukje zou ook over onze jongste zoon kunnen gaan. Autisme veroorzaakt vergelijkbaar gedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft komen dat onderhoud en is ook nog eens duur. Dan is het zaak om het regelmatig te doen voor het in de papieren gaat lopen.
    Dat hij de post nog zo keurig bewaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk om je vaders handschrift te zien Inge!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn moeder beweert stelselmatig dat er geld van haar wordt gestolen. Maar ze heeft al jaren geen geld meer in haar kamer. Want ze raakt alles kwijt: kammen (nét 10 stuks gekocht en drie dagen later zijn ze weg) krulspelden, schaar, sleutel, levensmiddelen en zelfs haar ondergebit.
    En volgens mijn moeder doen dat de meisjes "in de bediening" :-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel vervelend dat de verwarmingsketel zo onbetrouwbaar wordt. Ik hoop voor jou en je pa dat ie geen kuren gaat vertonen of....dat we een zachte winter krijgen......

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge