vrijdag 19 augustus 2011

vla of vlaai?

De dag van gisteren. Omdat ik 't 's middags (te) druk heb met voorbereidingen voor mijn feestje 's avonds heb ik besloten om pap niet vandaag maar pas volgende week op mijn verjaardag uit te nodigen, d.w.z. dan haal ik hem een middag naar hier. Hij zou 't wèl leuk vinden, daar ben ik van overtuigd, maar ik heb eigenlijk geen zin om politie-agentje te moeten spelen als hij een wijntje of biertje wil drinken. Ook vind ik 't niet prettig als hij gesprekken niet kan volgen .... Of als hij halverwege naar huis wil omdat hij 't wel heeft gezien of gehad. Hij heeft me trouwens drie keer gebeld om me te feliciteren: één keer de avond van te voren, om 10 uur ("dan ben ik vast de eerste, voor 't geval ik 't morgen zou vergeten!"), en twee keer de volgende ochtend. Drie keer is scheepsrecht ;-)  Ik denk niet dat hij er zelf aan gedacht heeft trouwens, hij heeft vast hulp gehad van deze of gene, maar dat maakt niet uit.
Tussen m'n bezigheden door ga ik wel even bij hem langs, mèt een stukje onvervalste Limburgse vla. Dat is trouwens wat de niet-Limburgers vlaai noemen ... geen pudding dus :-D Hij vindt 't lekker! Tuurlijk, alles wat eetbaar is vindt pap lekker. Ik kijk even in de koelkast en jawel hoor: alweer 'n kale bedoeling. Volgens pap laat degene die verantwoordelijk is voor de bevoorrading behoorlijk wat steekjes vallen ..... Ik schiet in de lach en zeg dat ik dat ben .... en dat we morgenvroeg, nadat we op controle bij de huisarts zijn geweest, samen even boodschappen gaan doen. Dan hoop ik dat dat voldoende zal zijn totdat ik weer terug ben van mijn weekendje weg ...

7 opmerkingen:

  1. Goeie reis naar Zeeland en geniet. Kijk je zo nu en dan even over het water? Wij gaan naar de Grevelingen. Hele fijne dagen en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uh....een vlaai is geen vlaai, maar een vla???? Ik ben helemaal in de war nu. Komen de vlaaien van M.ulti-vlaai zeker ook niet uit Limburg....... ;D
    Groetjes en geniet van je weekendje Zeeland!!
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel plezier en ga lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I wish I understood what you are saying in this post because that pie looks absolutely delicious!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inge, van harte gefeliciteerd en geniet van je weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alsnog van harte proficiat! Ik kan me het dilemma goed indenken. Mijn moeder wil op verjaardagen weg als ze nét haar jas uitheeft. Als we haar met een kopje koffie en taartje overhalen te blijven dan zegt ze dat ze geen koffie lust en van de dokter geen taart mag (koffie was altijd haar verslaving en de dokter heeft ze al in geen jaren gezien).
    Ze loopt om de twee minuten naar de kapstok en als we eindelijk na een klein uurtje haar dan maar weg willen brengen zegt ze dat ze helemaal niet weg wilde maar dat wij aandrongen.
    Grappig als je het leest, maar in werkelijkheid iets minder geestig.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Inge,
    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag meid! Toch ontzettend lief van je Papa dat hij je de avond van tevoren belde, voor 't geval dat hij 't zou vergeten... Erg aandoenlijk en hij legt er toch ook enorm veel liefde in.
    Zeg, kijk ook nog eens hier op deze blog; erg warm geschreven over een identiek geval.
    http://doris-socialworker.blogspot.com/2011/08/guest-post-through-my-caregiver-eyes-by.html
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge