donderdag 22 september 2011

de dag van gisteren

oeps, zonder hoofden gefotografeerd ;-) 
Even een kort berichtje over hoe 't is gegaan. Niet te lang, want daar ben ik te moe voor .... ik moet echt bijkomen van die leuke dag van gisteren, maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over!
Even na negenen reed ik hier weg om pap op te halen. Die stond al fijn klaar, mede dankzij de thuishulp die 's morgens ook nog even belde voor een paar dingetjes omtrent de medicatie. Om half 10 waren we op weg. Telkens en telkens weer verwonderde pap zich over de drukte op de snelweg. En dat terwijl de drukte echt meeviel, we konden heerlijk doorrijden. Toen ik linksaf boog bij Eindhoven vroeg hij wel of ik niet via Arnhem moest rijden ..... In een jolige bui antwoordde ik dat we ook via Den Helder naar Hilvarenbeek zouden kunnen gaan ;-) en hij lachte wat, maar richtingsgevoel is er niet meer .... Ontelbare keren kreeg ik de volgende vragen: Waar gaan we naar toe? Waarom? Hoe kom ik weer thuis? Blijf jij bij me? Rij jij weer direct terug? En keer op keer heb ik antwoord gegeven, met als gevolg een beginnende barstende koppijn bij aankomt in Hilvarenbeek .... Vantevoren leek pap niet meer te weten wie zijn jaargenoten waren, hij kon zich bijna geen namen meer herinneren. Pas toen ik foto's met hem had bekeken van een aantal jaren terug wist hij weer wie wie was. Op de plek van bestemming aangekomen wist hij wèl precies wie hij voor zich had. Hij genoot van iedere vriend die hij zag! Na een uurtje heb ik afscheid genomen van hem en de groep, en ben ik verder gegaan naar Ulvenhout, waar ik een lunchafspraak had met Hannie (zie bericht van gisteren). We hebben volle 2 uur volgepraat bij Tearoom De Uitdaging  (als je ooit in de buurt bent: ga er heen, 't is zó verrassend leuk! En wat super was: ze hadden glutenvrij brood voor bij de aan mijn dieet aangepaste salade!). 't Is toch zo fijn om met lotgenoten te praten over iets gemeenschappelijks. En dat terwijl we elkaar nooit van te voren hadden gezien of gesproken. Hannie: nogmaals bedankt voor de gezellige middag en 't leuke (zelfgemaakte) cadeautje! 

12 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat jullie beiden een leuke dag hadden, iets minder was wel de hoofdpijn. Bah! Leuk dat je werd verrast met een cadeautje! Je had het verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk voor je, juist jij hebt zulke leuke afspraakjes nodig.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je vader dit ook weer mee kon maken zo. En dat van die snelweg, is herkenbaar en begrijpelijk. Veel te groot die wereld, en alles raast om je heen, dat is niet meer bij te houden.
    Fijn ook dat jij een paar leuke uurtjes had!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was dus voor allebei een zeer geslaagde dag !!!
    FIJN WEEKEND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n dag (afgezien van je hoofdpijn).
    Lijkt me een aardige zaak, De Uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat hij dan op locatie de mensen wel herkende.
    Ik ben blij voor je, dat jij ook zo'n leuke dag hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die foto zal ik maar niet aan de serveerster laten zien, anders denkt ze nog dat ze hem toch niet goed heeft genomen. :-)
    Maar inderdaad een geweldige zaak, hè, De Uitdaging. Het is een project voor mensen met een verstandelijke beperking. En zowel Inge als ik zaten af en toe te twijfelen ("Hebben we nu met een normale te maken of niet?"). Dat maakt het zo goed, want dan kom je er pas achter hoe je stiekemweg toch wordt geregeerd door je vooroordelen. Mooie manier om die in ieder geval los te laten. Gewoon iedereen op dezelfde manier benaderen, kun je je ook geen buil vallen!
    Jij ook bedankt, Inge
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie post Inge, heerlijk dat je dit met en voor je vader hebt kunnen doen, fijn dat ook nog even tijd voor jezelf had. Al met al heb je een leuke dag gehad.

    Lief van je wat je hebt gedaan voor je vader.

    Pas goed op jezelf, rust lekker uit
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi veel geduld heb jij. Dat vind ik best bijzonder!
    Ook mooi, dat je deze dag kon combineren met zo'n ontmoeting voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijke dag voor jullie beiden, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad!
    Het is je gegund! en nu genieten van een paar mooie dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge