maandag 12 september 2011

hiep hiep hoera!


Niet één, maar tweeëntachtig kaarsjes vandaag: pap is jarig, voor de 82ste keer in zijn leven. Hiep, hiep, hoera! 't Is voor hem een heel gewone dag, net als alle andere. Hij viert niets, denkt hij. Hij gaat gewoon wandelen met zijn wandelclubje, denkt hij. Ik heb geregeld dat 't wandelclubje na de wandeling hier bij ons een kop koffie met een stukje vla(ai) komt nuttigen. Gezellig! Ik denk dat pap dat ook leuk vindt, in ieder geval vandaag, want morgen is hij dat misschien weer kwijt. Maar dan zit hij intussen ook al in zijn 83ste levensjaar!

Afgelopen zaterdag kwamen er boven onze tuin redelijk kort achter elkaar en ook vrij laag 11 luchtballonnen gevaren. Een machtig gezicht! Vooral toen 't net leek alsof eentje niet zonder kleerscheuren over 't stukje bos achter onze tuin zou komen .... dan hou je toch even je hart vast. 
Mijn gedachten gingen die avond 'n stuk terug in de tijd, om precies te zijn 12 jaar. Voor paps 70ste verjaardag hadden we hem een ballonvaart cadeau gedaan, dat vond hij geweldig! En wat heeft hij ervan genoten. De foto's van toen kan ik zo een, twee, drie niet vinden, jammer. Maar de grijns op paps gezicht toen hij de lucht in ging zal ik nooit vergeten. Ik moet eraan denken hem te vragen of hij hier nog van weet en de foto's zoeken in 't grijze kistje dat bij hem op tafel staat.


ze riepen dat ik mee mocht  ....

oef, gehaald!

mooie kleurenpracht!

19 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. Tof die ballonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Harte Gefeliciteerd met je pa Inge!! Je neemt toch zelf ook wel een stukje vla of is het alleen voor de wandelclub?
    Ik heb mijn stuk taart al te pakken, maar ga morgen (op de dag zelf) nog wel even langs bij mijn jarige ma....
    Fijne dag!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte proficiat met je vader. Een ballonvaart staat ook nog op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je vader! Leuk, die traktatie voor het wandelclubje. Geeft zo'n dag toch een speciaal kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader, en wat leuk dat de hele wandelclub gezellig bij hem komt te koffie drinken.
    O, ja die ballonnen kunnen soms net lijken of ze het niet halen, wij staan er soms ook van te kijken. Het gaat weleens mis.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd, ook van mij.
    Mooie herinnering aan vroegere dagen.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! Zelfde dag als mijn dochtertje..

    Zou hij die ballontocht nog wat herinneren?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader Inge. Een hele gezellige dag toegewenst. Mooie foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd met je vader
    Inge, en geniet van zo'n dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met je vader!
    En geniet van deze dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat met je vader Inge, dat jullie beiden er een beetje van kunnen genieten.

    Mooi die ballonnen, die kleuren, super mooi.

    Maak er een mooie dag van

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van Harte Gefeliciteerd met je vader !

    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met je vader; ik hoop dat jullie genoten hebben van de koffie met vlaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd, wat een leeftijd! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je vader en een fijne dag samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie dat ik een dag te laat ben! Alsnog van harte proficiat. Was het een leuk feestje?
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd, 82 jaar, wat een leefijd! Hopelijk was het een mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge