zaterdag 17 september 2011

kleren maken de man



We hebben een gezellige middag in de stad gehad. De bedoeling was dat we op pad gingen voor kleding voor pap (nog voor zijn verjaardag van ons, zijn kinderen). Broeken stonden bovenaan op 't lijstje. En we zijn geslaagd: 2 broeken en 1 overhemd. Uiteraard moeten de broeken weer korten worden gemaakt .... pap is maar 'n klein manneke met korte benen ;-) We konden nog fijn buiten op een terrasje gaan zitten voor een kop koffie, en hebben samen nog wat boodschappen gedaan: boterhamvlees, brood en bananen. Alledrie met een 'b' maar da's puur toeval ...
Vanmorgen zag 't er niet naar uit dat we op stap konden gaan. Ik vond pap zó verward toen ik hem sprak. Maar dit was vanmiddag helemaal bijgetrokken. Hij was nu weer hartstikke helder. Uit ervaring weet ik dat dit niets wil zeggen .... vinger aan de pols houden dus.
Gisteravond kreeg ik nog een mailtje van een oom:

Lieve Inge,
Zonet telefoon uit ***: hij (opmerking: pap dus) kan niemand in Wittem (opmerking: woonplaats in paps jeugd) bereiken!!
"Waar woont mamma (opmerking: moeder of vrouw?) nu? In het huisje ernaast?"
Voorzichtig maak ik hem duidelijk, dat mamma overleden is.
"Ik kan mijn zus niet bereiken. Ik ben toch niet gek, ja wel soms wat verward!"
Over zijn verjaardag: "Jij was er toch ook?" (opmerking: nee, alleen de wandelclub)
Toen kwam R. (opmerking: tante) binnen en die is nu oude herinneringen aan het ophalen.
R. vertelt , dat het hotel verkocht is  ...."Oh ja,nu weet ik het weer".
E.  is zijn hulp!, zegt ie. "Nee, dat is jouw vriendin ...."

De opmerkingen tussen de (haakjes) zijn van mij. Misschien toch nog maar eens de urine laten nakijken, wie weet of er een ontsteking sluimert ....

5 opmerkingen:

  1. Na de heldere middag kwam er dus een verwarde avond. Wisselend hè? Moeilijk.

    Liefs en een rustig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de middag in elk geval een succes was. Geniet van je weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie toch hebben kunnen genieten van een mooie middag. Fijn weekend !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch fijn dat het middagje shoppen helder en geslaagd was. Da's weer een mooie herinnering.....
    Fijne weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat jullie geslaagd zijn met de kleding en nog samen even van het mooie weer konden genieten. Vervelend dat het af en toe mis is, inderdaad vinger aan de pols houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge