donderdag 29 september 2011

niet te filmen ...

't Is heerlijk nazomerweer. Daardoor is pap veel buiten. En da's goed. Zolang hij in de buitenlucht bezig blijft is hij gezond bezig. Twee keer 't woordje 'bezig' achter elkaar, maar ik weet niet zo snel welk alternatief ik kan gebruiken ... Als ik op mijn (bijna) dagelijkse rondje bij 'm kom is hij net klaar met 't maaien van 't grote grasveld. Hij is bezig met 't afspuiten van de maaier. Dat is iets wat ik dus nóóit doe - foei foei - maar wat hij geen keer overslaat. Alleen heeft hij de maaier weer op z'n linkerkant gedraaid, en dat is niet goed ... zo loopt benzine in de luchtfilter, waardoor die verstopt ...... * Zucht * Ik ga naar buiten, bewonder 't maai- en poetswerk en zeg dan toch nog eens dat hij de maaier verkeerd om heeft gedraaid. Ik controleer de luchtfilter, *chips* ding is weer vuil ..... En pap, die zegt dat nog nóóit iemand hem dat heeft verteld. Ik zucht nog maar eens. Iets anders heeft geen nut. Ik ben veel te blij dat hij dit soort dingen nog doet en kan doen, en ach, dan kost 't maar 'n extra luchtfilter ......
Ik wil de grasmaaier in 't tuinhuisje zetten, maar pap wil daar niets van weten. Op mijn "maar de garagepoort kan toch niet open om 'm in de garage te stallen" zal hij me eens iets laten zien. Hij loopt met de maaier naar de voorkant van 't huis, de oprit af naar de garage, parkeert 't ding, en loopt naar binnen. Alleen van binnenuit kan hij de garage ('n stukje) openen. Hij kruipt vervolgens naar buiten (de man is 82!) en duwt de maaier naar binnen. Ik kan 't natuurlijk niet laten, en heb een paar foto's gemaakt. Kwaliteit is zoals gewend ;-) en daar moet iedereen 't maar mee doen.
 De poort gaat niet verder omhoog ... dan zo maar naar buiten ....


alleen de rechter veer is nog 'in functie', daarom hangt de poort zo scheef ....

en nu kan de maaier naar binnen worden geduwd ...

14 opmerkingen:

  1. Geweldig. Wat een wereldvent. Ik vind hem een held.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Inge, je kan niet zeggen dat hij er niet over heeft nagedacht. Ik vind het geweldige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij laat zich niet kisten - en is nog zeer vindingrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan is het mijn zijn conditie nog prima in orde!! Ik zie dit mijn 75-jarige pa niet snel meer doen......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och Inge, toch vind ik de foto's zo vertederend en ze raken me toch ook weer heel erg, heen en weer in gevoelens als je kijkt en er bij nadenkt hoe zou het zijn als ik in jouw schoenen zou staan.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij heeft vast een sterk lichamelijk gestel. Fijn dat hij nog die dingen doet, ik bedoel het gras maaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je vader is nog behoorlijk lenig, maar is die deur niet erg gevaarlijk?
    Ik bedoel dat hij naar beneden kan klappen als er iemand onder is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *grinnikt*
    Wat een leuke foto's!
    Ik zou raar opkijken als mijn pa (en die is nog een stuk jonger ook) ineens op zijn knieën onder de garagedeur doorkroop.
    #groteglimlach

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Briljant! Geef alle vijftigers eens de kost die denken dat ze niet meer bukken kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge