zaterdag 3 september 2011

niet wegdoen

'niet wegdoen!!!'
Als ik de mooie foto's zie die anderen op hun blog plaatsen kan ik alleen maar diep zuchten .... *zucht*. Ik moet vaak vlug een foto maken van weer een situatie die daar om vraagt, en natuurlijk heb ik dan nooit 'n goed toestel bij me maar wel altijd mijn i-phone. Die maakt redelijke maar zeer zeker geen goede foto's. Tja, dit bericht zal 't er toch mee moeten doen .... Dit is 'n foto van de krant van vorige week zaterdag die nu, een week later, nog altijd bij pap op de tafel in de woonkamer ligt. Hij heeft er een briefje op geniet met de tekst 'niet wegdoen!!!', en zijn handtekening eronder. Daar heb ik voor alle zekerheid maar even 'n briefje opgelegd. Niet alles hoeft op 't internet. ;-) Als ik vraag waarom die krant er nog altijd ligt, en waarom dat briefje erop zit vastgeniet krijg ik een vaag antwoord: hij moet nog iets opzoeken .... Yes, 't blijft lachen met pap. Maar beter lachen met dan huilen om ;-)
Over foto's gesproken: ik ben mijn blog aan 't opschonen, d.w.z. alle plaatjes weghalen die niet door mij zelf zijn gemaakt of waarvoor ik geen toestemming heb gevraagd. Ik heb nogal wat verschillende reacties gehad op mijn berichten hierover, waarvoor dank.
Op de blog van Mariska las ik dat haar vader afgelopen donderdag na een kort ziekbed is gestorven .... Hij had Alzheimer .... Mariska, sterkte!

10 opmerkingen:

  1. Dus toch maar gekozen voor het verwijderen van de foto's?
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het geen blog van een fotograaf is hoeven ze ook niet perfect te zijn, zelfgemaakte foto's ondersteunen tekst, trouwens dit is wél een mooie foto ... zegt alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik loop bijna altijd met mijn cameraatje opz ak want mijn mobieltje maar niet zulke hele mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weetje Inge, jouw foto's horen bij jouw stukjes. Ze zeggen zoveel over de tekst die je neerzet.

    En ook bij deze post kwam er een glimlach op mijn mond.

    Fijn weekend, geniet van het weer

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zou het nou toch zijn, dat wat hij nog wil opzoeken he... Idd beter lachen metbdan hulen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nooit een saai moment met je pa!!

    Over foto's...tja, die van mij zijn ook niet perfect. Ik heb gewoon geen geduld om het perfecte plaatje te schieten. En zelfs al had ik geduld dan heb ik er nog geen talent voor. 't Is meer van klik klik en hup overzetten op de pc.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik herinner me anders mooie foto's van je Zeeland-weekend. Maar op jouw blog gaat het over je vader en daar kunnen ook geen foto's bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben dan toch ook wel benieuwd wat hij nog zou willen opzoeken ;-)
    Ik snap je wel van je foto's en hoop dat je er wat mee kan!

    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb je niet even in de krant gekeken wat hij nu precies op wou zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een foto is een momentopname. Als dit in je tekst past mag je 'm best gebruiken. Het kan je verhaal versterken. Gewoon doen, ook al is de kwaliteit minder. Nu kan 't nog...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge