woensdag 21 september 2011

reünie

Pap is uitgenodigd voor de jaarlijkse reünie van zijn jaarclub, de 52ste editie al weer! Hij had de uitnodigingsbrief in maart al gekregen, maar heeft intussen een kwart van de uitnodigingsbrief weggegooid.  En een ander kwart heeft hij gebruikt als boodschappenlijstje: 

boter
pro-actief
haring/rolmops in azijn

Ik was zo nalatig om geen datum in de agenda te noteren, maar kon natuurlijk ook niet voorzien dat pap werkelijk ieder stukje papier beschouwt als notitieblad of boodschappenlijstje ...
Vorig jaar is hij ook naar de reunie geweest, zie dit bericht. Als ik dit bericht zo teruglees is hij behoorlijk achteruit gegaan qua (korte termijn) geheugen 't afgelopen jaar. Ik heb nog met mijn broers overlegd of we hem dit jaar laten gaan, en dat is een 'ja' geworden. Dit is een stuk van zijn verleden met zijn vrienden. Zij vinden 't hartstikke fijn om met degenen die er nog zijn samen te komen, en ze willen hem ook graag erbij hebben. Als hij ze weer ziet schiet hem natuurlijk weer een hoop te binnen van vroeger ...  Eerst moest ik erachter komen wanneer en waar de reünie plaatsvindt. Gelukkig zijn een aantal van zijn vrienden zeer goed bij de tijd,  zij hebben dus internet en e-mail! Ik heb een mail gestuurd naar twee van zijn vrienden. Ik verwachtte geen antwoord à la minute (ze zullen vast niet zo vastgeplakt zitten aan computer/internet als mijn en de volgende generatie ;-) ) maar ik kreeg al vrij snel bericht gekregen van een hen:

De reünie is op 21 september in Hilvarenbeek. Ik zal je vader ophalen en zorgen dat hij op tijd zijn medicijnen neemt. Die moet je dan klaarmaken zoals ze genomen moeten worden. Wij en vooral ik zullen het zeer op prijs stellen als hij erbij zal zijn. 
Hartelijke groeten, M.


Museum 'de dorpsdokter'

Dat is vandaag. Maar M. hoeft pap niet te komen halen. Net als vorig jaar breng ik hem weer naar 't Brabantse land. Ik drink dan even een kop koffie mee, en rij daarna door, eerst naar Ulvenhout en dan naar Breda. Ik heb vandaag een ontmoeting en lunchafspraak met Hannie, en dat lijkt me erg gezellig!


12 opmerkingen:

  1. Goh, wat fijn dat ze zo doen want meestal word er afgehaakt als er iets mis is. Hoop dat hij een prachtige dag mag beleven. Hier in de buurt komt ook een wandeling met alzheimer patienten in Appelscha, maar ik heb het fijne er niet van gehoord, manlief praatte er doorheen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk zo'n reunie van de jaarclub.
    Paps zal zich in de vervalen zeker thuis voelen.
    Wens jou een gezellige dag met Hannie !!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pardon vervalen = natuurlijk verhalen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is fijn,da thij welkom is,en ze moeite voor hem willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens jullie beiden een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O heerlijk Inge, even nog met je Pap op stap. Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt.

    Ik moest even lachen om het boodschappenbriefje, deed me even denken aan de moeder van lief (gek op haring) die ons een kaart stuurde toen we gingen samenwonen en daarop schreef: Vergeet je de haring niet!
    Die namen wij altijd mee vanauit Scheveningen als we naar haar toe gingen in het tehuis in Brabant.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk voor je vader zeg! en wat attent van de jaarclubgenoten!
    Hoop dat jullie een leuke dag hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wordt een leuk uitstapje, zowel voor jou als je vader!! Geniet ervan!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een leuk vooruitzicht voor hem zeg! En jij een gezellige lunch gewenst...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien ben je inmiddels weer thuis en heb je een ontspannen dag, met volop afleiding gehad. Dat is ook wel eens lekker, hè? Fijn voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop dat jullie beide een fijne dag hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, zo'n reünie is altijd leuk. Ik maak het jaarlijks mee met mijn studiegenoten, die dan -eventueel vergezeld van echtgenote- een dagje oude herinneringen ophalen. Vaak hoor je dezelfde verhalen, maar dat is niet erg. Het gaat immers om het weerzien?
    Dus: zolang het nog kan, gewoon doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge