vrijdag 2 september 2011

schone broek

Pap is nog niet beneden als ik bij 'm kom met de boodschappen. Zijn hulp is er wel, ze is flink aan 't schoonmaken. Ongelooflijk wat die man voor een bende in de keuken heeft af en toe! Op mijn vraag waar pap is krijg ik als antwoord dat hij eventjes boven iets moest doen. Dan hoort pap mijn stem en roept hij vanaf boven: "Maedje! Een bekende stem!" Leuk hè, altijd enthousiast, alsof hij me al wéken niet heeft gehoord of gezien! Hij komt naar beneden, en ik zie meteen dat hij een behoorlijk ongelukje heeft gehad. "Is niet erg, dat droogt wel" maar ik stuur 'm toch weer terug naar boven voor een schone broek .... Ik blijf dat moeilijk vinden maar hij blijft vrolijk .... Na bijna 'n kwartier komt hij weer naar beneden, met de vuile broek in zijn handen. En hier hangt deze al weer lekker te drogen in 't zonnetje ....

5 opmerkingen:

  1. Iemand die wij kennen en in een vergelijkbare situatie zit zegt dan altijd:"Het fonteintje in het toilet spettert".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je Inge dat het woordje: "Maedje! zo bij mij binnenkwam, ik zat hier gewoon even met een kikker in mijn keel.
    Ja het lijkt mij ook moeilijk dat soort dingen, het is je vader en je beseft denk ik elke keer weer iets van 'ja het nu zo en niet anders'.

    Fijn weekend, geniet van het mooie weer.
    Liefs
    Tanja

    p.s. de woordverificatie die ik nu bij je moet invullen is wel heel leuk: NUFFIE ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat hij het zelf zo goed op neemt. Gelukkig schijnt het zonnetje.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben dus dezelfde karakter eigenschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och ja.... wat doet dit me weer sterk aan mijn vader denken. Hij was heel zijn leven zo'n trotse man. IJdel ook. Zijn pak moest kreukloos zijn, hij liep nooit in trui of spencer, altijd keurig in het pak. Bijpassende schoenen, stropdas, etc. Wij plaagden hem er vaak mee. Toen hij eenmaal gevorderde Altzheimer had droeg hij truien die makkelijk te wassen waren want hij knoeide ontzettend. Zijn broeken moesten vaak worden gewassen en zagen er niet meer uit. Het deed zo'n pijn hem zo te zien. Gelukkig is jouw vader er vrolijk onder.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge