dinsdag 27 september 2011

walnoten versus Alzheimer

Euh, even iets rechtzetten: de garagepoort (zie bericht van gisteren) is al de derde sinds 1968 ... ;-) Met dank aan mijn jongste broer voor zijn reactie. Bijna alle oudere huizen in de buurt waar pap woont en die worden verkocht worden afgebroken ... waarde heeft dus alleen 't (bouw)grondstuk. Alleen indien de koper iemand is die helemaal weg is van 'n ontwerp van een (ouder) huis wordt 't niet afgebroken maar opgeknapt. 'n Nieuwe garagepoort voegt weinig toe, helaas.

Pap houdt van walnoten. En in onze tuin staan behoorlijk wat walnotenbomen. Dus neem ik - in deze tijd van 't jaar - regelmatig een zakje vol noten voor hem mee. En telkens weer zegt hij: "Wil je ook een walnoot? Pak maar, neem maar mee naar huis hoor als je ze lekker vindt". Als ik zeg dat ìk de noten voor hem mee heb gebracht vraagt hij waar die bomen dan staan: "in een rij langs de straat soms?" Als hij in mijn tuin staat weet hij precies waar ze staan, maar als hij gewoon thuis is weet hij 't niet meer. Komt ook omdat hij niet (meer) weet waar ik nu precies woon, en heel consequent het verkeerde huis op de verkeerde plek in gedachten heeft. Ik blijf walnoten eten, voor mijn geheugen ;-) ..... je weet maar nooit of 't helpt ... Mijn tip voor een ieder die bang is voor Alzheimer:  walnoten eten ...... 

5 opmerkingen:

  1. Ik ben er niet zo dol op. Zijn pistachenootjes ook goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! wij hebben hier ook twee bomen en ik hou er ook nog van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, dan is een nieuwe poort geen optie. Snap ik.

    Hier staat altijd een schaaltje walnoten op de tafel. Niet het hele jaar door, maar in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee dan zou ik ook geen nieuwe poort laten maken. Maar het huis zou ik wel goed bijhouden voor de verkoop zodat ze straks geen bouwval zien(zal reuze meevallen).
    Noten ja lekker, ik reageer er heel goed op niet alleen mijn geheugen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge